סקרנים על גשר המיתרים
סקרנים על גשר המיתריםאפרים מורנו

הלווייתו של ראש ישיבת 'מיר' הרב נתן צבי פינקל זצ"ל הובילה את חב' סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, לסגור את פעילות הרכבת, למשך כמה שעות.

במהלך מסע הלוויה עלו עשרות חרדים לגשר המיתרים בכניסה לירושלים כדי לצפות בהמונים שגדשו את הרחובות הסמוכים, מנהל התפעול של הרכבת שצפה במתרחש עלה אף הוא לעבר הסקרנים ודרש בתקיפות להתפנות מהמקום מחשש כבד לחייהם.

במהלך מסע הלוויה של הרב פינקל זצ"ל נאלצה הרכבת לעצור בפאתי הגשר, אך לאחר שהגיעה רכבת נוספת החלה הרכבת בנסיעתה האטית, עקב הצפיפות הרבה שהייתה על הגשר נאלצה הרכבת לבצע בלימות חירום מספר פעמים.


עדים לאירוע סיפרו לערוץ 7 כי מנהל התפעול אמר "משוגעים זה סכנת נפשות, ה' לא יעזור לכם תרדו מפה מיד". עוד הוסיפו העדים כי אברך שנכח במקום הושפל לנגד ילדיו כאשר הוטח בו "כל הכבוד, אתה אבא לשני ילדים וככה אתה שומר עליהם". בהמשך לאחר התערבות כוחות משטרה הורדו הסקרנים מהגשר.


אברהם תושב ירושלים אמר כי הרכבת החליטה להעניש את התושבים בגלל העלייה לגשר "לאחר סיום הלוויה המתנתי בתחנת הרכבת בקרית משה כרבע שעה, לפתע הופיע סדרן של הרכבת והודיע שבגלל שאנשים עלו על הגשר תנועת הרכבות תושבת בשעות הקרובות". אברהם הוסיף כי במקום התפתח ויכוח קולני "מספר אנשים שהיו לידי בתחנה החלו לתקוף את הסדרן שהרכבת היא לא חברה פרטית ואין לה זכות לבצע ענישה קולקטיבית, בתגובה אמר הסדרן  שאולי ככה תלמדו להתנהג כמו שצריך".
 
תגובת הרכבת הקלה טרם הגיעה. לכשתגיע היא תפורסם.


פניות והצעות לכתב : [email protected]


סקרנים על גשר המיתרים