ימשיכו לקבל כספים
ימשיכו לקבל כספיםפלאש 90

לאחר הקפאה קצרה הודיעה יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים הרפובליקנית לבית הלבן כי תחדל מלחסום את העברת הסיוע על סך 200 מיליון דולר לרשות, לדבריה ישראל עצמה לא הביעה התנגדות להעברת הכסף.

דוד בדין, מנהל סוכנות ידיעות מקור ישראל ויו"ר המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, אומר בראיון לערוץ 7 שלמרות ההחלטה של בכירים בקונגרס לעכב את העברת הסיוע הכלכלי לבתי הספר בעזה, גורמים ישראלים ממשיכים ללחוץ על האמריקאים להמשיך את הסיוע וזה מה שגרם לשינוי המדיניות, "הגשנו דו"חות לקונגרס, הצגנו להם את חומרי ההסתה, את שיתוף הפעולה בין אונר"א לחמאס, אבל בקונגרס אומרים לנו שממשלת ישראל לוחצת עליהם כן להמשיך את הסיוע".

לדבריו יש בישראל אינטרסים כלכליים שהכסף ימשיך לעבור לעזה, "יש כל מיני קבלנים וחברות ישראליות שבונות שם. לממשלת ישראל יש אינטרס כלכלי ברור, כי זה מסייע בעקיפים לכלכלה הישראלית שנהנית מפרות הסיוע שמועבר לעזה".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדברים כי "אונר"א פועלת מתוקף החלטת העצרת הכללית של האו"ם ובהתאם לחילופי איגרות משנת 1967 עם ממשלת ישראל (איגרות קומיי-מיצ'למור). בראיית ישראל, המנדט של אונר"א צריך להתמקד בסוגיות הומניטאריות בלבד, בהתאם לכך ישראל מקיימת הידברות שוטפת עם אונר"א בנדון, שם היא גם מעלה השגותיה”.