הרב מרצבך ז"ל
הרב מרצבך ז"לבאדיבות המשפחה

יסכה, בתה של מזל בן-עמי שנפצעה באורח קל בכתפה, סיפרה על האירוע הטרגי ביום שישי לפנות בוקר כפי ששמעה מאמה.

ביחד עם בן-עמי והרב מרצבך נפגעה בתקרית גם כרמלה טרבלסי שנפצעה מרסיסים בירכה. "הרב דן נוסע קבוע בכל יום שישי למערת המכפלה", היא סיפרה על הרקע לאירוע יוצא הדופן.

בערוץ 10 דווח כי בדרכם לחברון, עברו השלושה ליד פילבוקס של צה"ל בו ישבו החיילים שפתחו בירי. "הם כנראה קיבלו דיווח מוטעה", היא אמרה. "החיילים ירו באוויר בלי להודיע מראש, אבל כשהם ראו שהוא לא עוצר, במקום לירות לגלגלים, הם ירו לראש ולצוואר. הוא פשוט נהרג במקום. למרות שהם ראו שהם פגעו, הם המשיכו לירות ופגעו ברכב מאחור".

היא הוסיפה וסיפרה כי לפי תיאוריה של אמה, החיילים לא ירו כמות גדולה של כדורים. "אבל הם ירו מספיק כדי שכרמלה תיפגע מרסיסים באגן וכדי שאמא שלי תיפגע בכתף", היא הוסיפה. "אחרי שהרכב נעצר אמא שלי יצאה, התקשרה למשטרה כשהיא כולה מבולבלת, כדי להזעיק עזרה".

בזמן זה ציינה בפניה כרמלה שהרב מרצבך במצב לא טוב. "היא ממש צעקה, החיילם שמעו שהיא מדברת עברית, אז הם רצו אליה", תיארה יסכה. "אמא שלי חשבה שאלה חיילים מחופשים, כמו בפיגוע באדורה ב-2002. הם חשבו שזה מחבלים מחופשים. היא אמרה לי: 'ראיתי את המות בעיניים'".

עם זאת, כשהגיעו החיילים, התברר להם שזו הייתה טעות. "הוא אמר לה: 'גברת, אני מצטער, אני מצטער'", הוסיפה יסכה. "אמא שלי ענתה לו: 'מה אתה מצטער, הרגת את הנהג'. ואז הוא התיישב בצד ליד כרמלה ודיבר איתה. בינתיים יצאה משאית מפרברי חברון, נתנה לו מכה בגב ובירך". החייל עצמו נפצע באורח קל. צוותי רפואה שהוזעקו למקום פינו את הפצועים לבית החולים.