בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנתבאדיבות ועד מתיישבי השומרון

רועי נגר, הוא בעליו של הרכב בו נהרג בן יוסף לבנת סמוך לקבר יוסף שבשכם. מאחר שהרכב נפגע מעשרות קליעים שנורו לעברו הגיש רועי ל'מס רכוש' בקשה לפיצוי על הנזק בסך 12,000 ₪ כשלדבריו שהרכב נפגע במסגרת פעולת איבה. ואולם, מחלקת הפיצויים במס רכוש סירבה בטענה כי הרכב לא נפגע ב'נזק מלחמה' כהגדרתו בחוק.

נגר פנה לארגון זכויות האדם ביש"ע והגיש ערר על ההחלטה. תשובת מנהל מס רכוש וקרן פיצויים במחוז תל אביב היתה: 'במקרה של התרשלות או עבירה על החוק יכול מנהל מס רכוש לשלול פיצויים לנפגעי פעולת איבה ו/או להפחיתם". מבחינת מס רכוש, הכניסה הבלתי-מתואמת לקבר יוסף נחשבת לעבירה על החוק ו/או התרשלות', ועל כן בעליו לא יפוצה.

נגר לא התייאש והגיש ערר נוסף בטענה כי סיבה זו לא הייתה הסיבה לפיה לא קיבלו את טענותיו הראשונות. עוד טען נגר, כי הרכב השני שהיה עימם כן קיבל את הפיצויים שתבע.

לאחר שהוגש הערר השני הוחלט במס רכוש  לשלם לרועי נגר את הפיצוי שהתבקש על ידו.

מאז נרצח בן יוסף לבנת על ידי שוטרים פלשתיניים בקרבת קבר יוסף לפני כחצי שנה, התקשו המערכות המטפלות בנפגעי טרור להודות כי מדובר היה ברצח על רקע לאומני. ראשונים היו המוסד לביטוח לאומי שעל פי עדותם של גורמים המקורבים למשפחה, משפחת לבנת לא זכתה לליווי של המוסד לביטוח לאומי כמקובל לאחר פיגועים, וכי אשתו וארבעת ילדיו לא קיבלו כל תמיכה נפשית או כלכלית. כל זאת למרות ששר הביטחון הוציא מיד לאחר המקרה הודעת גינוי בה כינה את האירוע "רצח". 

בשלב השני גם משרד הביטחון החליט להכיר בלבנת כנפגע טרור ובעקבותיו קיבלה משפחת לבנת את כל הזכויות להן הייתה זכאית, וכעת גם מס רכוש הגיע למסקנה כי מגיעים לרועי נגר כספי הפיצויים על הפגיעה ברכבו.

מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע אורית סטרוק אמרה, "פעם אחר פעם התקשתה המדינה להכיר בכך שבן יוסף לבנת הי"ד נרצח על רקע היותו יהודי. אם משרד הביטחון הכיר בלבנת כנפגע פעולות איבה, הגיון פשוט מסיק שיש להתנהג גם עם בעל הרכב שנפגע כהרס שנגרם מפעולה כזו".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר בתגובה "זו הכרזה מאוחרת ורפה מדי. מצער שבגלל העיכוב בהכרה של מערכת הביטחון שלבנת נרצח בפיגוע ולא ב'תקרית ירי' כפי שהכריז מפקד האוגדה באמצעות דובר צה"ל. יש לחקור מי נתן את האישור לשוטרים פלשתיניים לשמור על קבר יוסף בניגוד לכל הסיכומים. על מפקד האוגדה לשעבר ניצן אלון ודובר צה"ל להתנצל בפני משפחת לבנת על הצער ועוגמת הנפש שגרמו".