איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל
איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראלפלאש 90

אפריקה ישראל תעשיות, זרוע התעשייה של קבוצת אפריקה ישראל, מדווחת היום (שלישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2011 המעידות על המשך הצמיחה בפעילות החברה.

אפריקה תעשיות עוסקת בשני ענפי תעשייה מרכזיים, פלדה באמצעות החזקתה בחברת פקר פלדה (100%) המנוהלת על ידי אברהם נובוגרוצקי (נובו) המכהן גם כמנכ"ל אפריקה תעשיות ובאמצעות חברת הפלדה הרוסית אפוגיי (65%) המנוהלת על ידי אנדריי אלוכין ובתחום הקרמיקה באמצעות החזקה של 90% בקבוצת נגב המנוהלת על ידי אבי מוטולה. מתחילת השנה הגדילה החברה את אחזקתה בקבוצת נגב ב- 15.28%.

מחזור המכירות של הקבוצה צמח ברבעון בכ- 30% והסתכם בכ- 654.5 מיליון ₪  בהשוואה לכ- 503.9 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור המכירות של הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח בכ- 29% והסתכם בכ- 1,787 מיליון ₪ בהשוואה לכ- 1,380 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במחזור המכירות נובע הן מגידול כמותי במכירות מגזר הפלדה ומגזר הקרמיקה והן מעליה במחירי הפלדה.

הרווח הגולמי של אפריקה תעשיות לרבעון הסתכם בכ- 136.6 מיליון ₪ (שיעור של 20.9% מהמכירות) בהשוואה לרווח גולמי של 100.4 מיליון ₪ (שיעור של 19.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 36%. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 385.9 מיליון ₪ בהשוואה לכ- 290.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 33%.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ- 21.7 מיליון ₪ לעומת כ- 14.6 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה צמח ברבעון בכ- 62% והסתכם בכ- 20.1 מיליון ₪ לעומת כ- 12.4 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 60.5 מיליון ש"ח לעומת כ- 49.5 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ- 53.6 מיליון ₪ לעומת כ- 43.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 23%.

מנכ"ל אפריקה תעשיות, אברהם נובוגרוצקי (נובו) אמר היום "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף עם צמיחה מרשימה בכל הפרמטרים החל משורת ההכנסות, הרווח הגולמי, שיעור הרווח הגולמי וכמובן בשורה התחתונה ברווח הנקי של החברה אשר הינו משמעותית גבוה יותר משנה שעברה".

"אנו רואים בתוצאות הרבעון עדות להצלחתה של האסטרטגיה העסקית אותה אנו מובילים בשנים האחרונות בפיתוח והרחבת תחומי הפעילות החברה ושיפור הרווחיות",הוסיף.

לדבריו, החברה ממשיכה לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות, "אנו מאמינים כי, השמרנות והניתוח המעמיק אשר אפיינו את התהליך האסטרטגי של הרחבת פעילות הקבוצה הינם הכרחיים ומקבלים משנה תוקף בימים אלה של אי וודאות בשווקים הגלובאליים. לאחרונה חברת הדירוג מידרוג הודיעה על העלאת הדירוג של החברה וציינה כי, העלאת הדירוג הינה נוכח המגמה המתמשכת של שיפור בתוצאות החברה ולאור העלייה בהיקפי פעילות וחזרה לשיעורי רווחיות גולמית טרום המשבר. בכוונתנו להמשיך ולפעול לשמירה על מגמה זו תוך חיזוק מעמדה הפיננסי של החברה לטובת המשך הצמיחה העתידית".