מיטה בבית חולים
מיטה בבית חוליםפלאש 90

חולה שסבלה מדימום מאסיבי בראשה ואובחנה באופן לא סביר ובשרשרת טעויות קשות נשלחה לאבחון פסיכיאטרי ונפטרה, כך קבעה ועדת בדיקה במשרד הבריאות.

העיתון 'ישראל היום' מדווח היום על המקרה. אורה ביטון בת ה-61 הגיע לחדר המיון בבילינסון פעמיים בהפרש של שישה ימים, כשהיא מתלוננת על כאבי ראשי פתאומיים ועזים, התעלפות, הזעה והקאות.

ביטון הייתה אישה בריאה בדרך כלל, לאחר תלונותיה הרבות רופאים שבדקו אותה לפני אשפוזה העלו חשד כי היא סובלת משטף דם במוח.

בבילינסון לא התרשמו ושחררו את ביטון פעמיים מהמיון מבלי שעברה בדיקות חיוניות כגון בדיקת הדמיית CT מוח. בפעם השנייה ששוחררה היא נשלחה בהמלצת רופא חדר המיון לאבחון נפשי דחוף בביה"ח הפסיכיאטרי גהה. בפעם השלישית שהגיעה ביטון לחדר המיון, זה כבר היה מאוחר מדי בראשה התגלה דימום קשה, וכעבור יומיים היא נפטרה.

וועדת בדיקה במשרד הבריאות בדקה בחודשים האחרונים את הפרשה וממצאי החקירה הוגשו למשרד הבריאות.

על פי דו"ח ועדת הבדיקה, פנתה ביטון פנתה לחדר המיון בבילינסון בשעות הצהריים ב-4 בדצמבר 2008, ושוב ב-10 בדצמבר 2008. בשעות אלה עובדים בחדר המיון גם רופאים מתמחים וגם רופאים מומחים, אולם בפעם הראשונה היא נבדקה על ידי שלושה מתמחים ושוחררה על ידי רופא מומחה..

בפעם השנייה הובהלה ביטון לבילינסון באמבולנס של מד"א עם חשד לשטף דם מוחי. תחילה היא נבדקה על ידי שני רופאים מתמחים, ולאחר מכן על ידי רופא מומחה לרפואה פנימית שהפנה אותה באופן דחוף לפסיכיאטר.

ועדת הבדיקה קבעה כי הרופאים המתמחים והמומחים בבילינסון, שטיפלו בביטון בשתי הפעמים שבהן הגיעה לחדר המיון, ביצעו טעויות חמורות בשיקול דעת והאבחנות הרפואיות שלהם היו לא סבירות ובלתי מתקבלות על הדעת.

עוד קבעה הוועדה כי הטעויות הקשות נעשו הן על ידי הרופאים המתמחים שבדקו את החולה והן על ידי רופאים מומחים ובכירים. הוועדה ציינה כי ההחמצה של אבחנת הדימום בראשה של החולה על ידי כל הרופאים שטיפלו בה בחדר המיון היא בבחינת "ליקוי מאורות".

בנוסף, ציינה הוועדה כי התיעוד הרפואי של הרופאים בחדר המיון בבילינסון היה "בלתי מספק, בלתי קריא, ובלתי מסודר באופן חריג".

מבילינסון נמסר בתגובה: "ביה"ח משתתף בצערה של המשפחה. מסקנות ועדת הבדיקה יילמדו ובית החולים יפעל בהתאם. עם זאת, ראוי לציין שללא קשר לדו"ח הוועדה בית החולים בשנים האחרונות עשה ועושה מאמצים ניכרים כדי לשפר את איכות הטיפול הרפואי ובטיחותו".