משקיפי האו"ם בנצר
משקיפי האו"ם בנצרנשים בירוק

יהודית קצובר מ'נשים בירוק' פנתה לשר החוץ ליברמן וסגנו, בעקבות הגעתם של משקיפי האו"ם לנצר שבלב גוש עציון, בניסיון להתערב בסכסוך הקרקעות.

"ברצוננו להסב את תשומת לבך לכך שביום 9/11/2011 הגיע רכב של משקיפי או"ם לאזור נצר, בין אלעזר לאלון שבות, בלב גוש עציון, יחד עם 2 ערבים, ככל הנראה כדי להתערב בסכסוך הקרקעות. אנשי האו"ם הגיעו לחלקה שעל פי המינהל האזרחי היא חד-משמעית חלקה של אדמות מדינה, אך למרות זאת הערבים מנסים להשתלט עליה בצורה אלימה ובלתי חוקית", כותבת קצובר לליברמן.

"תנועתנו נשים בירוק, מזה כמה שנים, פועלת לשמירה וגאולת אדמות מדינה ע"י נטיעת עצים, באזורים שערבים מנסים להשתלט עליהם באופן לא חוקי. בשבועות האחרונים הערבים עקרו, בחלקה המדוברת, חמש פעמים עשרות עצי זית ואף תקפו יהודים. הערבים הטוענים באופן שקרי לבעלות על אותה חלקה, הם ערבים מאל-חאדר, מחמולת סנד צאלח והם מקושרים היטב לא רק עם הרשות הפלשתינית אלא, מתברר גם עם האו"ם", מוסיפה קצובר.

קצובר מציינת במכתב, כי "זו הפעם השנייה שאנו רואים את משקיפי האו"ם מסתובבים באזור נצר, ברכב של האו"ם, עם מצלמות, בלי מדים, בליווי ערבים, על מנת לשתף עמם פעולה. ברצוננו למחות בתוקף על כך שמשקיפי או"ם מתערבים בעניינים שהם מחוץ למנדט שלהם. זו נגיסה גסה בריבונות הישראלית באזורנו. אין להם שום מנדט להתערב בשאלה של בעלות על אדמות".