בניה נמשכת בהר חומה
בניה נמשכת בהר חומהפלאש 90

במנהלת חומת שמואל מקווים שהחלטת ממשלת ישראל לעודד את בנייתם של מאות יחידות דיור בירושלים כצעד ענישה לרשות הפלשתינית שפנתה לאונסק"ו לא תהיה חד פעמית.

עו"ד הרצל יחזקאל, יו"ר המנהל הקהילתי חומת שמואל משוכנע ששלב ד' וה' יאושר גם הוא בקרוב, "ההחלטה הזאת היא רוח גבית להחלטה שלנו לשווק את שלב ג'. אנחנו רואים תזוזה בשטח ואנחנו מקווים שאחרי ששלב ג' יסתיים נוכל להמשיך גם לשלבים ד' וה'. זו החלטה טובה שצריכה להתקבל בלי קשר למה שקרה באונסק"ו, צריכים לבנות את ירושלים כל הזמן גם ללא נסיבות מיוחדות".

הוא מציין ששלב ג' למעשה אושר כבר לפני שלושה חודשים, "ההחלטה התקבלה כבר אז בוועדת התכנון והבנייה, כך שהפרויקט כבר ממילא יצא לדרך, עכשיו קיבלנו רוח גבית. אנחנו מצפים להחלטות נוספות של בנייה מאסיבית לא רק בחומת שמואל אלא בכל עוטף ירושלים, בשכונות כמו גבעת המטוס, רכס רמת שלמה ובמזרח העיר איפה שאפשר, שיציפו את העיר בדירות".

עו"ד יחזקאל מציין שהפעם הם שמים דגש גם על שטחים ירוקים ומבני ציבור, "ב"ה נראה יותר שטחים ירוקים ומבני ציבור. גם בשלב א' וב' פתרנו את המחסור במבני ציבור על ידי שינוי בתב"ע. הוועדה המקומית כבר אישרה את השינויים, כך שייבנו יותר מבני ציבור, בתי כנסת ומבנים לתנועות הנוער".