חולות סמר
חולות סמרצילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

לקראת הפגישה המתוכננת בימים הקרובים בין השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לשר הבינוי והשיכון, ח"כ אריאל אטיאס, בה יוכרע עתיד חולות סמר, פנה השבוע ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לשני השרים, בבקשה למצוא חלופות ולמנוע את הכרייה בסמר.

"ערכי הטבע במקרה דנן קודמים לצורך בניצול חולות לצרכי בנייה באילת", כתב הלוי, "בטוחני, כי מבלי מאמץ גדול, ימצאו החלופות הראויות לבנייה והתפתחות העיר אילת, תוך שמירה על חולות סמר הייחודיים".

במקביל, גם החברה להגנת הטבע, השותפה למאבק למען שמירת החולות, ביחד עם סבב"ע (סביבה בריאה בערבה), המועצה האזורית אילת אילות, רשות הטבע והגנים, תושבי האזור ואדם, טבע ודין, פנתה השבוע לשר אטיאס, בבקשה לעצור את המהלך של כריית החולות ולהשאיר את חולות סמר במצבם הטבע והבראשיתי.

"החברה להגנת הטבע, תושבי האזור וציבור שומרי הטבע בארץ, עוסקים בחודשים האחרונים באופן אינטנסיבי במאמצים להצלת חולות סמר וימשיכו להיאבק בכל הכלים והאמצעים להצלת האתר", כתב לשר אטיאס מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה פקמן.

"החברה להגנת הטבע בטוחה כי למרות התכנית המאושרת לכריית החול באתר, עדיין ניתן לספק חומר גלם לבנייה באילת מבלי להמשיך ולפגוע בדיונות של חולות סמר....   לסיום פנייתנו, נבקש לצטט ממדרש קהלת רבה, על האדם הראשון וגן העדן, המלמד על כך שהיהדות מראשיתה ידעה להציב השקפה מתקדמת לשמירת הטבע, השקפה לפיה ניתנה אמנם לאדם רשות לנצל את הטבע לטובתו, אולם רשות זאת הינה מוגבלת בתכלית וכרוכה באחריות מרובה: "... ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הם, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך". החברה להגנת הטבע קוראת לך לעצור את המהלך של כריית חולות סמר, למען יוותר טבע בראשיתי בערבה", הוסיף פוקמן.