"אסור לתת כבוד למי שפוגע במתיישבים"

מורחקים מיו"ש ובני משפחותיהם הגיעו הערב (ראשון) לבנייני האומה שם נערכות בשעה זו חגיגות ה-32 של ישיבת שבי חברון. המורחקים מחו על הזמנת אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי לאירוע.

אחד המורחקים, עקיבא הכהן, אמר לערוץ 7 כי הם שמחים בשמחת הישיבה אך אסור לתת כבוד למי שפוגע במתיישבים, "אנחנו מברכים את הישיבה אך יש לנו בעיה שהישיבה הזמינה את מי שגירש אותנו ומי שאחראי על הרס בתים ביש"ע ומקבל חיבוק. מתגייסים לצה"ל בשביל להגן עלינו, לא כדי להרחיק אותנו מהבית".

אשתו של אחד המורחקים מיו"ש נכנסה הערב לאולם וצעקה לעבר האלוף במהלך נאומו "תפסיק לגרש יהודים", הקהל ביקש ממנה להפסיק והיא נענתה לבקשה.

הנהלת הישיבה הודיעה היום לכלי התקשורת כי לא תאפשר את כניסתם לחגיגות הישיבה הערב בירושלים. בתחילה הוזמנו אמצעי תקשורת לאירוע אך בשל המודעות נגד השתתפותו של האלוף מזרחי בכנס והחשש לעימותים החליטה הנהלת הישיבה לוותר על הסיקור התקשורתי.

לאחר שנודע על השתתפותו של האלוף פנו פעילי ימין לראש הישיבה הרב חננאל אתרוג וביקשו ממנו לבטל את השתתפותו של מזרחי - אך הוא סירב.

לאחר סירובו של הרב תלו בסוף השבוע מודעה נגד האלוף תחת הכותרת "האלוף מזרחי מגרש יהודים." בין השאר נכתב במודעה כי "ודאי שיש לאלוף זכויות רבות אך לצערנו בתפקידו הנוכחי אחראי האלוף באופן ישיר גם למעשים חמורים. כיצד ניתן להתעלם ממעשי הרשע הללו."? על המודעה חתומים "המורחקים המינהליים".