נוער הגבעות נגד השופט סולברג
נוער הגבעות נגד השופט סולברגצילום: פלאש 90

גורמים בנוער הגבעות תוקפים הבוקר (שלישי) את השופט נעם סולברג המועמד לבית המשפט העליון.

אתמול הובא בפניו צעיר שנעצר במאחז עוז ציון לאחר ששוחרר על ידי שופטת בית משפט השלום בירושלים רבקה פלדמן - פרידמן בתנאים מגבילים בהם נאסרה עליו ההגעה למאחזים שלגביהם קיימות הוראות פינוי.

על פי הערר שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, השתתף הצעיר בהפרות סדר בעת פינוי המאחז. בית משפט השלום קבע כי אין ראיות באשר למוערבותו של החשוד בעבירות של תקיפת שוטרים. הפרקליטות הגישה ערר לבית משפט השלום בירושלים, ובו ביקשה להגיש ראיות נוספות שעל פי טענתה תומכות בגרסה לפיה הצעיר היה מעורב בתקיפת שוטרים.

במהלך הדיון אמנם העיר השופט סולברג לפרקליטות וקבע כי מקומן של הראיות החדשות במסגרת בקשה לעיון מחדש בתיק בפני בית משפט השלום בירושלים, אך למרות זאת מצא לנכון להחמיר את תנאי ההרחקה של הצעיר.

נציגת 'חננו', עורכת הדין חריזי, אמרה בדיון כי אין להרחיק את החשוד מיהודה ושומרון כאשר ברור שמה שמייוחס לחשוד הוא עבירות של תקיפת שוטרים וככאלה אין טעם בהגבלה דווקא מיהודה ושומרון. "גם בכפר סבא יש שוטרים", אמרה עורכת הדין כתמיכה בטענתה שאין טעם בהרחקה מכל שטחי יהודה ושומרון,  אך השופט סולברג לא קיבל את עמדתה, החמיר בתנאי השחרור והורה על הרחקה משטחי יהודה ושומרון למעט אפשרות לצעיר ללמוד בישיבתו בבית אל ולבקר את קרוביו בקדומים ודולב.

גורמים בנוער הגבעות אמרו לערוץ 7 כי "מסתבר שהקמפיין של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת ביניש משפיע על השופט סולברג לרעה". הגורמים הוסיפו כי השופט סולברג אמנם ידוע כמשפטן מצטיין ואולם לטענתם "סולברג לא ישנה את פרצופו של בית המשפט העליון ודאי שלא בצורה דרמטית. החלטת השופט להרחיק את הצעיר מכל שטחי יהודה ושומרון מוכיחה שסולברג הוא כמו כל השופטים האחרים או לפחות לא שונה מהם בצורה דרסטית".