אביגדור ליברמן. נגד שטחים תמורת שלום
אביגדור ליברמן. נגד שטחים תמורת שלוםפלאש 90

שר החוץ אביגדור ליברמן, יושב ראש ישראל ביתנו, מבהיר הבוקר (שלישי) כי הפרסומים ולפיהם תפרוש מפלגתו מהקואליציה אם יפונו מאחזים, הן פרשנויות בלבד. עם זאת, הוסיף כי לא כדאי שיעמידו את ישראל ביתנו לפני דילמה, שתקשה עליה לעמוד בה.

בראיון לקול ישראל אמר ליברמן כי פינוי ישובים יקשה מאוד על חיי חברי הכנסת של ישראל ביתנו ושל עמיתיהם בליכוד ובבית היהודי.

הוא הוסיף כי רוב המאחזים המוגדרים "לא מורשים" נבנו על ידי המדינה באישורה ובשליחותה ואפשר להגיע לפתרון, אם לשני הצדדים יהיה רצון טוב. ליברמן אמר עוד כי אם ראש הממשלה יעכב את הצעת חוק העמותות של חבר הכנסת אופיר אקוניס, ישראל ביתנו תקדם את ההצעה המקבילה של חברת הכנסת פאינה קירשנבאום.

אמש פורסם כי שר החוץ הודיע שפינוי המאחזים הוא "קו אדום", כהגדרתו. בשיחה עם חברי הכנסת של סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "הממשלה תתפרק אם יפונו יישובים".

הוא הדגיש כי "לא מדובר במאחזים קטנים, אלא ביישובים עם עשרות משפחות. זה שטליה ששון קבעה שמדובר במאחזים לא חוקיים, לא מחייב אותנו. מדובר ביישובים חוקיים שנבנו כחוק, עם כל האישורים הנדרשים. פינוי היישובים הוא קו אדום מבחינתנו, ולא רק מבחינתנו. גם בליכוד ובבית היהודי תהיה התקוממות נגד הדבר".