יצאו לפיקוד. חיילים בני ישיבות
יצאו לפיקוד. חיילים בני ישיבותפלאש 90

יו"ר תנועת 'רעננים', רב סרן (מיל.) יוני שטבון, אמר בראיון לערוץ 7 כי העובדה שעיתון 'הארץ' עומד מאחורי הפרסומים, מוכיחה שסוגיית שירת נשים היא פרי יצירתם של שונאי הציונות הדתית, שמוכנים לפצל את צה"ל והכול בגלל הרצון להצר את צעדיהם של הדתיים בצבא, "זה נראה כמו קמפיין תקשורתי כנגד הציבור המאמין, כשהמטרה לפצל את צה"ל. אני לא רב ולא זכיתי להיות פוסק, אבל יש כאן משהו גדול יותר מהסוגיה ההלכתית. יש כאן גורמים, במיוחד בעיתון הארץ, שמנהלים קמפיין תקשורתי נגד כל מי שקשור לציבור המאמין הציוני. הם מזהים אותנו כאנשים שפוגעים בהם".

"מי שקרא את מכתב האלופים שהארץ יזם, קרא בין הדברים שמבחינתם אנחנו פוגעים בערכי היסוד של החברה הישראלית. אבל האמת היא שהם פשוט מרגישים מאוימים מכך שצעירי הציונות הדתית מגיעים לעמדות מפתח בצבא", הדגיש שטבון.

יו"ר 'רעננים' סבור שכמפקד פלוגה הוא יכול לומר בוודאות שבשטח הבעיה אינה קיימת כלל וכלל, "כמי שחי בשטח, באוהל סיירים ופיקד על פלוגה, אני יכול לומר שבפועל אנחנו מסתדרים מצוין. המפקדים תמיד ידעו לגשר על הפערים, כך שכל הנושא של שירת נשים מקבל כותרות שאינם רלוונטיות למה שקורה בשטח. יש כאן כל מיני גורמים שרוצים לנגח את הציונות הדתית".

לדברי שטבון, החשש האמיתי הוא מפני קידומם בסולם הדרגות של צעירי הציונות הדתית שתופסים את הפיקוד הבכיר בצה"ל, "יש כל מיני גורמים באליטות מסוימות שרוצים לכפות את דעתם. הם מזהים את הדרך שלנו כדרך שמהווה אלטרנטיבה אמיתית. לא בחינם אנשי הציונות הדתית נמצאים באופן טבעי בעמדות משפיעות. זה מבהיל אותם והם מייצרים כותרות הזויות שלא קשורות למה שקורה בשטח".

"כפי שאמרתי הדתיים והחילונים מסתדרים מצוין בצבא, תמיד ידענו לגשר בין כל הצדדים, כי כולם מבינים שהמשימה האמיתית היא לא לשיר אלא לנצח בקרב".