גבול ירדן
גבול ירדןצילום: פלאש 90

היערכות לקראת 'תהלוכת המיליון' האמורה להתקיים מחרתיים, יום שישי, משטח ירדן לעבר שטח ישראל, בצפון ים-המלח. מארגני הצעדה הודיעו כי הושלמו ההכנות לקיום התהלוכה ההמונית ("תהלוכת המיליון") אשר אמורה לצאת ממקומות שונים בירדן לעבר אזור סוימה שבגבול ירדן ישראל.

ממידע שפירסם מרכז המידע למודיעין ולטרור נמסר כי על פי המתוכנן, למעלה מאלף אוטובוסים יסיעו את המשתתפים מכל האזורים לנקודת הכינוס, המרוחקת כק"מ אחד מהגבול עם ישראל בצפון ים-המלח. משתתפי האירוע אמורים להתכנס בירדן באזור סוימה, אשר בדרום בקעת הירדן, בצפון ים המלח. מקום זה על-פי ביטאון האחים המוסלמים, הינו המקום הקרוב ביותר בירדן "המשקיף על מרחבי ירושלים". במקום תינתן דרשה, תתקיים תפילת יום השישי, ויינשאו נאומים.

מארגני האירוע הדגישו, כי הוא לא יישא אופי אלים ומשתתפיו לא ינסו לפרוץ את הגבול בין ירדן לישראל.

מדובר במופע בעל אופי איסלאמי המאורגן על ידי פעילים ובכללם אנשי תנועת 'האחים המוסלמים' בירדן, המתכוונים להבליט את המסר של זהותה האסלאמית של ירושלים בסמיכות זמנים ליום השנה להחלטת עצרת האו"ם על תוכנית החלוקה משנת 1947 (כ"ט בנובמבר).

אחד המארגנים מסר כי האירוע יתקיים במסגרת קמפיין עולמי לסולידריות עם ירושלים, על רקע יום השנה ה-65 להחלטת העצרת הכללית של האו"ם על תוכנית החלוקה, שיחול בשבוע הבא, ב-29 בנובמבר. האירוע המתוכנן הוא רק אחד מסדרת פעולות שמתוכננות בחודשים הקרובים.

בחודש ניסן הקרוב מתוכנן 'מטס' מחאה של פעילים פרו-פלשתינים. מדובר בניסיון לשחזר את המבצע הבלתי מוצלח של ההגעה בדרכי האוויר, שבוצע בקיץ שעבר, ב-ו' בתמוז תשע"א. את האירוע מתכננים אותם אירגונים פרו-פלשתינים שעמדו מאחורי מטס המחאה הכושל הקודם. הכוונה היא לארגן כאלף איש מרחבי העולם. בכוונת המתכננים לנחות בנמל-התעופה בן-גוריון, בנתיבי התעופה האזרחיים, בסמיכות זמנים לאיסרו חג פסח הבעל"ט, שהיא גם תקופת חג הפסחא הנוצרי. המשתתפים מבקשים לעבור בשדה התעופה בן-גוריון "ללא עיכובים" ולהמשיך מיד ליהודה ושומרון, על מנת להשתתף במה שמכונה 'פרויקט חינוכי', אולם מטרתם המרכזית הינה פוליטית ולא חינוכית. על פי האתר של  המארגנים בכוונתם "לאתגר שוב את מדיניות ישראל הפועלת לבידוד יהודה ושומרון".

בין החתומים על היוזמה הארכיבישוף דזמונד טוטו, רוני קסרילס, שר המודיעין לשעבר של דרום אפריקה, נועם חומסקי, עבד אלפתאח אבו סרור, מנהל מרכז אלרואד בבית לחם ופעילים נוספים.

ישנה גם התארגנות של כמה רשתות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, שמטרתה 'לפרוץ' את גבולותיה של מדינת ישראל במטרה להגיע לירושלים בחודש מארס הקרוב. הפעילים האנטי-ישראלים מתכוונים להגיע לאזור בכמה שיירות למדינות ערביות הגובלות עם ישראל ממדינות באסיה, צפון אפריקה ואירופה. מדובר בניסיון לשכפל את אירועי 'יום הנכבה' של השנה הקודמת, 15 במאי, שבמרכזם עמדה 'הצלחה' לפרוץ למג'דל שמס.

במסגרת זאת מתגלגל רעיון, לפיו במהלך חודש אדר הקרוב, תשוגרנה  מספר שיירות, ממקומות שונים בעולם, במטרה מוצהרת "להגיע לירושלים". המארגנים עשויים לנסות ולנצל את הואקום השלטוני במדינות ערביות כמו סוריה, ואת האווירה האנטי-ישראלית במדינות כמו ירדן ומצרים, על מנת לפעול משטחן לעבר ישראל.