בדיון שהתקיים היום (חמישי) בוועדת החוץ והביטחון במסגרת הצוות לבחינת מערך השיקום במשרד הביטחון הטיחו הלוחמים שצללו בקישון טענות קשות כנגד משרד הביטחון על הקשיים הרבים שהם נדרשים לעבור במשך תקופה ארוכה כדי לקבל הכרה מהמערכת על כך שהם חלו כתוצאה מצלילה בקישון.

נציגי משרד הביטחון בדיון השיבו כי לא ניתן לקבל את הדרישה להכרה במחלתם של כל צוללני הקישון שחלו, מאחר וכל המומחים, כולל אלו שהיו מעורבים בוועדת שמגר, קבעו במפורש שלא ניתן למצוא קשר חד משמעי בין הצלילות בקישון לבין התפרצות המחלות.

בסיום הדיון החליט יו"ר הצוות ח"כ ישראל חסון (קדימה) כי בטרם תוגש הצעת חוק שכבר נוסחה בנושא, הוועדה תנסה לגייס תמיכה מלאה מכלל חברי הכנסת בוועדת החוץ והביטחון, ועדת העבודה והרווחה וכן מוועדת הכנסת שח"כ יריב לווין (ליכוד) עומד בראשה והוא אחד מיוזמי הצעת החוק כמו גם ח"כ רחל אדטו (קדימה) וח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי).

ראש הצוות ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר בדיון כי "אנחנו מנסים כבר קרוב לשנתיים להגיע להבנות משותפות יחד עם משרד הביטחון כדי לעזור לצוללני הקישון אך לצערי לא הצלחנו להתקדם בנושא. לאורך כול התהליך שר הביטחון לא הראה כל נכונות אמיתית לקיים איתנו הידברות".

יובל תמיר אחד מנפגעי הצלילות בקישון אמר בדיון כי "חייל צה"ל חייב לדעת לפני שהוא יוצא לפעילות שבמידה והוא יפגע המערכת כולה כולל שר הביטחון תעמוד מאחוריו. אנחנו צללנו בקישון מתוך ידיעה  שאם יקרה לנו משהו המערכת תיקח עלינו אחריות. אנחנו צריכים להעביר את המסר הזה לכול חייל צעיר אחרת זה הסוף של הצבא שלנו. יש כאן סוגיה ערכית ראשונה במעלה. כל המערכת בורחת מאחריות החל משר הביטחון ומטה. את המסר הזה אנחנו נעביר הלאה ולא נשתוק יותר".

תישאל טוביה, צוללן קישון נוסף שנפגע בקישון אמר "משרד הביטחון מנסה לחסל אותנו. רק לפני כמה ימים אחד החברים שצלל איתנו הלך לעולמו. אולי הגיע הזמן להוציא אותנו מטיפול של משרד הביטחון. מבחינתנו משרד הביטחון הוא כמו מדוזה: 90 אחוז מים ועשר אחוז כלום. כשאנחנו שכבנו מתחת למים במשך ימים אף אחד לא שאל אותנו וגם אנחנו לא שאלנו שאלות".