הפגנות בכיכר השבת
הפגנות בכיכר השבתפלאש 90

מאז תקיפתו של הסיקריק אברהם הירשמן לפני כחודש, הורידו הסיקריקים פרופיל ומיעטו בפעילות ברחבי השכונות החרדיות בירושלים. הירשמן מוביל את המחאה של תושבי 'בתי וורשא' נגד כולל פולין.

בתחילת שבוע שעבר פורסם כי הוועד הגיע לסיכום עם הסיקריקים על המאבק העיקש שנוהל נגד 'ספרי אור החיים'. הוסכם כי 'אור החיים' יפרסמו בכניסה לחנות שלט המורה לבאי החנות להיכנס בלבוש צנוע ובכך טענו אנשי הוועד ירוצו הסיקריקים המתגוררים מול החנות.

משטרת ירושלים טרפה את הקלפים, בסוף השבוע עצרו בלשי המשטרה את הסיקריק יוסף מאיר חזן, החשוד בשורה של מעשי אלימות ברחבי השכונות החרדיות ובהם נגד ספרי 'אור החיים'. אמש (מוצ"ש) התקיימה בשכונת מאה שערים הפגנה נגד מעצרו של חזן, במהלך ההפגנה הובערו פחי זבל ומספר כבישים באזור נחסמו על המפגינים.

היום (ראשון) הוחלט על הארכת מעצרו של חזן, וראשי הסיקריקים הודיעו כי הערב הם ישובו למחות נגד מעצרו של חזן אך הפעם מול ספרי 'אור החיים'.

בביקור שערכנו ב'אור החיים סנטר' סיפר לערוץ 7 אחד המוכרים כי המאבק נגד החנות לא נפתר, וכי הפרסומים על פתרון למאבקם אינם נכונים. לדבריו "המאבק הוא לא על צניעות, מדובר במאבק עקרוני על ענייני השקפה", כהגדרתו.

הוא הוסיף ואמר כי "הסיקריקים לא מסכימים שנמכור בחנות ספרים על תורת הרב קוק זצ"ל, או כל חומר הלכתי שקשור לרבנים מהזרם הציוני. אני אדם בעל השקפות חרדיות ואיני מסכים לחלק מההשקפות של הספרים האלו, אך מדובר ברבנים גדולים מהעם היהודי ואין סיבה שלא נמכור אותם."   

לפניות והצעות לכתב : [email protected]