ביקור היסטורי
ביקור היסטורימועצת שומרון

כשבוע לאחר הביקור התקדימי של חבר הממשלה האוקראינית וביקורם ההיסטורי של חמשת חברי הקונגרס האמריקני בשומרון, התארח במועצה האזורית שומרון, לראשונה בתולדות ההתיישבות, חבר בסנאט האמריקאי.

אלן קלמונס, הסנאטור מדרום קרוליינה, התארח אתמול (א) ליום שלם של סיור מקיף בשומרון. קלמונס, ידיד ישראל בכיר, פועל זו תקופה ארוכה בשיתוף פעולה עם יחידת קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון.

במועצת שומרון מזכירים כי בתקופה האחרונה, לאחר שנשיא ארה"ב אובאמה קרא לסגת לקוי 67', העביר הסנאטור קלמונס ברוב סוחף החלטה תקדימית בסנאט של מדינת דרום קרוליינה, לפיה מכיר הסנאט בזכותה של מדינת ישראל על יהודה ושומרון.

במהלך הביקור העניק ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לסנאטור קלמונס תעודת הוקרה על המהלך.

האורח סייר לאורך היום ברחבי השומרון בלוויית אנשי יחידת קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה, ביקר בישובים, בתעשיה ובחקלאות, בתצפיות ביטחוניות ובאתרי  עתיקות, ארכיאולוגיה ומורשת יהודיים ובבנימין. בין השאר ביקר בחפירות ארכיאולוגיות באיתמר, בהר גריזים ובתל שילה.

במהלך הביקור  סייר האורח בכביש חוצה שומרון, צפה מהר גריזים על "המותניים הצרות" של מדינת ישראל, והשקיף על שכם וקבר יוסף.

הסנאטור נדהם לשמוע מראש המועצה גרשון מסיקה כי כל המרחב  שבין הים התיכון לנהר בירדן הוא 70 קילומטרים, כשהשומרון חולש על 55 קילומטרים מתוכו ואילו "הקו הירוק" הוא ברוחב 15 ק"מ בשטח נשלט מרכסי השומרון ובנימין. "אם כך, השומרון הוא ממש הלב של מדינת ישראל!" – אמר הסנאטור הנדהם.

עוד מוסיפים אנשי מועצת שומרון ומספרים כי "האורח, מבכירי המפלגה הרפובליקנית שידוע בארצות הברית כנוצרי אוהב ישראל, הצטרף למשלחת גדולה של מתנדבים גויים מארצות הברית, אשר בצרו לאורך כל חודשי הקיץ בהתנדבות כרמי ענבים בשומרון, וביקר יחד איתם בתל שילה, בעתיקות ובחפירות הארכיאולוגיות במקום, כמו גם באתר החפירות  מימי בית המקדש הראשון בהר גריזים ובאתר העתיקות מתקופת יהושע בן נון שבישוב איתמר".

באזור התעשייה ברקן, נועד הסנאטור קלמונס עם יהודה כהן, מנכ"ל מפעל ליפסקי, ונפגש עם פועלי ייצור יהודים וערביים העובדים יחד באזור התעשייה. במרכז האוניברסיטאי אריאל זכה לתצפית  ולסקירה מבכירים במקום.

 בהמשך היום ביקרה המשלחת בכרמי הישוב הר ברכה וכן בישוב באיתמר ובחוות "גבעות עולם", שם נפגשו לסקירה ולשיחה מעמיקה עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסעדו את ארוחת הצהרים בארוחה אורגנית מלאה מהתוצרת החקלאית של המקום.

בטקס רשמי שהתקיים במקום העניק ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לסנאטור אלן קלמונס תעודת הוקרה מיוחדת על ההחלטה שהעביר בסנאט דרום קרוליינה,  המכירה בזכות מדינת ישראל ועם ישראל על יהודה ושומרון, וכן על פועלו למען ישראל בכלל והשומרון בפרט.

"מכאן ניתן לראות ולהתרשם מהי משמעותה של ארץ ישראל לעם היהודי", אמר מסיקה בטקס. "הישובים הפורחים שאנחנו רואים היום בשומרון הם התגשמות נבואת כל הנביאים על כך שעם ישראל יחזור מהגלות ויפריח את אדמת ארצו הקדושה. זהו מהלך  היסטורי אלוקי והוא מתקדם. כל אחד מחליט אם הוא בצד הנכון שלא או לא. אנו גאים לארח בשומרון מנהיג שיודע מהו הצד הנכון ופועל למען מדינת ישראל וההתיישבות בארץ ישראל".

בהתייחסו למצב במדיני אמר מסיקה: "ראית היום את אזור התעשייה הפורח בברקן. דווקא בישובים ביו"ש מועסקים אלפי ערבים בצורה הגונה ומכובדת. רק באזור התעשייה ברקן לבדו מועסקים כששת אלפים איש – כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים.  מי שבאמת רוצה חיים בשלום ובשלווה, ולא  סתם סיסמאות פוליטיות, שיחזק את ההתיישבות ביהודה ושמרון ולא ינסה להחליש אותה" - 

הסנטור קלמונס לא הסתיר את התרגשותו ואמר: "אני מודה שכשבאתי  לכאן בבוקר הגעתי עם סטיגמות ועם תדמיות לא נכונות. לאחר יום של סיור בשומרון אני נדהם ומתרגש ממה שרואות עיני. הסמל שלך מדינתי,  דרום קרוליינה, הוא עץ הפלמטו שדומה מאוד לעץ דקל נמוך, הדקל החזק שאיננו נשבר ברוח. כאלו הם אנשי ההתיישבות ביהודה שומרון וכאלו הם העם היהודי. לאנשים רבים בארצות הברית אין ידע מקיף והם חושבים שיהודה ושומרון אינם קשורים למדינת ישראל, אלא האזור הוא שטח כבוש. כשאני מסייר  כאן היום ורואה את הארכיאולוגיה, העתיקות והשורשים  היהודיים, כאן באיתמר, בתל שילה, ובהר גריזים אני רואה בעינים את השורשים של העם היהודי על האדמה הזו והאזור הזה".

"אני תומך בהמשך ההתפתחות והבניה היהודית כאן באזור – אמר הסנאטור קלמונס הרפובליקני, שלא התאפק מלעקוץ את נשיא ארה"ב, ברק אובאמה – "הייתי שמח אם הנשיא ברק אובאמה היה בא איתי לסיור בשומרון, ואז כנראה דעתו היתה משתנה.

לשאלת כתבים, התיחס הסנאטור לנסיונות החד צדדיים של הרשות הפלשתינית להכריז על מדינה: " ממשל ארצות הברית צריך לשקול את המשך הסיוע הכספי  לרשות הפלשתינית עקב הפניות החד צדדיות לאו"ם".



את סיורם המיוחד ברחבי השומרון סיים הסנאטור הבכיר, שלווה ע"י מנהל יחידת קשרי חוץ שומרון דוד העברי ומנהל היחידה האסטרטגית במועצת השומרון יוסי דגן,  בחלוקת תשורות – עניבות עם סמל מדינת דרום קרוליינה, ובהבטחה להגיע שוב לסיורי חיזוק בשומרון.