האיחוד הלאומי בחיזמא
האיחוד הלאומי בחיזמאהאיחוד הלאומי

אחרי שבועות ארוכים של עומסי תנועה במחסום חיזמא ובמעברים השונים ביו"ש, התייצבו הבוקר (שלישי) חברי הכנסת מסיעת האיחוד הלאומי, יעקב כ"ץ (כצל'ה), אריה אלדד ומיכאל בן ארי במחסום חיזמא בשעה 07:00 בבוקר. חברי הכנסת פגשו את החיילים ומפקדיהם המשרתים במקום, ושמעו הסברים על הנעשה והסיבות לבידוק המחמיר במחסום.

יש לציין כי זמן קצר לפני הגעת חברי הכנסת עוד היה מורגש עומס כבד במחסום, אך עם הגעתם נפתחו כל מסלולי הבידוק בכח אדם מלא והעומס השתחרר לחלוטין. תושבים שעברו במקום סיפרו לחברי הכנסת כי בדרך כלל העמדות לא מאוישות בצורה מלאה, ואף ביקשו מהם להגיע למקום בצורה תכופה יותר כדי להגביר את הביקורת והלחץ על מפקד העוטף כדי שידאג לכח אדם מלא כל הזמן.

במהלך הביקורת פגשו חברי הסיעה את מנהל אגף החינוך במועצה האזורית מטה בנימין, הרב יעקב ליבי שסיפר להם כי בימים האחרונים החלו נציגי המועצה לעמוד בתורנות במחסום ולוודא שאכן העמדות נפתחות באופן מלא. "בהחלט יש בעיות תשתית במקום, אך לצערי כח האדם החסר גורם לכך שנוצר עומס על המחסום ומשתרר פקק ארוך לעיתים עד היישוב אדם, מרחק של כארבעה קילומטרים". סיפר הרב ליבי והוסיף כי יש לוודא שאכן פותחים את כל העמדות כפי שהתרחש הבוקר עם הגעת חברי הכנסת על מנת להקל על התושבים בשעות העומס.

ח"כ אריה אלדד סיכם את הביקורת ואמר כי "מחסומי צה"ל בקווי התפר של יהודה ושומרון הפכו מכלי למאבק בטרור הערבי לכלי למרור חיי המתיישבים היהודים. בגלל צירוף ממאיר של חוסר התחשבות, חוסר רצון לסייע, חוסר יכולת ביצוע ואטימות, נוצרים מדי יום פקקי תנועה של קילומטרים ארוכים ושעות עיכוב בלתי נסבלות במספר מחסומים במעטפת יו"ש. בעת שמסירים את מחסומי צה"ל כדי להקל על תנועת הערבים - מכבידים את הבדיקות על המתיישבים. הבוקר הגענו למחסום חיזמא כדי להבין את פשר התלונות המתמשכות של תושבי בנימין. לשמחתי הבוקר המחסום דווקא עבד יפה מאוד והבנו שכשיש כח אדם מלא בשלושת המסלולים התנועה זורמת וגם הבידוק נעשה היטב. אנחנו נעבוד מול הרשויות כדי לוודא שתמיד יש כח אדם במידה הראויה ויימנעו הפקקים".



ח"כ מיכאל בן ארי הוסיף כי "יש להבין שאי אפשר להפוך את המחסומים האלה למעברי גבול. התנועה צריכה לזרום בלי שום בעיה. כשיש כח אדם ויש הבנה שזה מה שצריך לעשות, זה אכן קורה. אנחנו צריכים לדאוג לכך שהתנועה תזרום לא רק היום אלא בכל יום ויום ואנחנו נעמוד על כך".



ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) הצהיר "נעשה את כל המאמצים ונפעל כדי שהנסיעה בדרכי יהודה ושומרון, תתנהל כמו בכל הכבישים בישראל. הנושא הביטחוני חשוב אך לא יכול להוות תירוץ לכך ש- 700 אלף יהודים המתגוררים בשטחים ששוחררו במלחמת ששת הימים ימצאו כל הזמן תחת לחץ תחבורתי. היום היה צעד אחד מצעדים רבים שהאיחוד הלאומי נוקט ובעתיד נושא המחסומים ישתנה כך שכל תושבי ישראל יוכלו להיכנס ולצאת בתחומי יהודה ושומרון ללא בעיות ועיכובים".