דרוש שינוי בהול ודרמטי. אלרוב
דרוש שינוי בהול ודרמטי. אלרובפלאש 90

יוזם מחאת הקוטג', איציק אלרוב, התייחס היום (ד') במושב 'צרכנות וחברה' לדו"ח העוני שפורסם אתמול בכנס ישראל שדרות לחברה: "הריכוזיות והמונופולים היא הסיבה לדו"ח העוני שפורסם אמש. אם לא יקרה שינוי, המחאה עלולה להיות אלימה ומסוכנת יותר והמדינה צריכה להיות ערנית לכך. אנו צריכים לשאול את עצמנו לאן נעלם הרגולטור".

אלרוב הפנה את שאלתו לרונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר: "מתי הרגולטור ירים את הכפפה ויוביל את המחאה החברתית בתחום הצרכנות? ברגע שהמונופולים מנצלים את כוחם על מנת למקסם רווחים על גב הצרכן הקטן, מי אם לא הממונה על ההגבלים העסקיים צריך לעשות זאת?".

שותף נוסף לדיון היה חבר הכנסת עמיר פרץ שקבע כי "בשוק החופשי של מדינת ישראל, ככל שאתה חלש יותר אתה משלם יותר. המחירים הגבוהים ביותר נמצאים בעיירות הפיתוח. אין ספק ששחיקת הכנסות הריאליות מול העלויות הגבוהות מעידים על כך שטיפול בעליית השכר הוא חשוב, הסולידריות והמחאה החברתית יצרה התעוררות מאוד חשובה. אבל שר האוצר מכין תשתית מלהתחמק מדוח טרכטנברג בעזרת רעידות אדמה איזוריות, מצבים ביטחוניים וכו'. הויכוח שמתנהל בין משרד הביטחון למשרד האוצר הוא מסוכן לכולנו. צריך להניף את שני הדגלים אבל השיקול הכלכלי צריך לעמוד כל אחד בפני עצמו".