פינוי והרס באיתמר
פינוי והרס באיתמרמועצה אזורית שומרון

אין גבול לאטימות: יממה לאחר פסק הדין של רוצח משפחת פוגל, הרסו לפנות בוקר בברוטליות רבה, כוחות משטרה גדולים ממרחב שומרון ואנשי המנהל האזרחי, את גבעת אריה באיתמר. הגבעה הוקמה לאחר רצח חמשת בני משפחת פוגל, על המקום ממנו חדרו הרוצחים ליישוב.

אנשי המשטרה והמנהל האזרחי הרסו 6 מבנים, מתוכם שלושה בתי קבע ובית כנסת קבע. בגבעה מתגוררות שתי משפחות וחמישה רווקים.

כוחות ההרס הגדילו לעשות והרסו את לוח הבקרה ומערכת החשמל ו"מוח" ההפעלה של מצלמת האבטחה המיוחדת, שנרכשה ע"י המועצה האזורית שומרון לאחר הרצח – אך ורק מתרומות שאספה ומכספי הארנונה של התושבים וללא כל סיוע ממשרד הביטחון.

כתוצאה מכך התורן של המצלמה אמנם עדיין עומד, אך היישוב מנותק ממערכת האבטחה האלקטרונית שהגנה עליו בצורה מסוימת מאז הטבח. השוטרים ואנשי המנהל האזרחי השחיתו לחלוטין את גינת הנוי הגדולה שהייתה במקום.

בוועד מתיישבי השומרון מדגישים כי המנהל האזרחי השתמש בפועלים ערביים ע"מ להרוס וכן לפנות את הציוד האישי. הפועלים הערבים שברו את ארון הקודש בבית הכנסת והשחיתו תשמישי קדושה. בוועד מוסיפים: הפועלים הערבים קיללו והפגינו חיוכים רחבים כלפי המפונים בעת הוצאת החפצים האישיים. התושבים מוסרים כי הפועלים הערבים אף אכלו מהאוכל במקרר.

אנשי המנהל האזרחי החרימו שלושה ספרי תורה מארון הקודש בבית הכנסת ולקחו אותם איתם. ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הגיע למקום לפנות בוקר לאחר התחלת עבודת ההריסה.

מסיקה חיבק את המשפחות שבתיהם נהרסו, חבריהם של משפחת פוגל, והודיע כי הוא בטוח שהגבעה תבנה מחדש: "אין גבול לאטימות ולרשעות, יממה לאחר גזר הדין של מבצעי הטבח הנורא באיתמר, לבוא ולהרוס בברוטליות את השכונה שנבנתה לזכרו. לא דב חנין הוא ראש הממשלה אלא נתניהו שנבחר בקולות המחנה הלאומי, רוב העם, על הבטחה מפורשת של תנופת בניה. לא נקבל נוכלות פוליטית כזו. כרגע היישוב ללא מערכת אבטחה מינימאלית עקב הריסת מערכת ההפעלה של המצלמה, ואני מטיל את האחריות הישירה למצב הביטחון בשעות אלו על ראש הממשלה". מסיקה הצהיר: הגבעה תבנה מחדש.

(התמונות באדיבות ועד מתיישבי השומרון)