תמונות הרוצחים מול משרד ראש הממשלה
תמונות הרוצחים מול משרד ראש הממשלהועד מתיישבי השומרון

תושבי השומרון הגיעו הערב אל מול משרד ראש הממשלה ומחו על ההרס של גבעת ארי"ה שנבנתה סמוך לאיתמר ונקראה על שמם של בני משפחת פוגל שנרצחו.

בוועד מתיישבי השומרון שארגנו את ההפגנה נשאו שלטים עם תמונות האחים הרוצחים שהורשעו יממה אחת קודם ועליו הכיתוב בשמם של הרוצחים: "ביבי וברק- אנחנו גאים בכם". כמו כן נשאו עימם המפגינים את ארון הקודש השבור של ביהכנ"ס בגבעת אריה שנהרס הבוקר. בוועד אמרו: "אין גבול לאטימות הלב שמפגינה המדינה פעם אחר פעם. במקום להקים בעצמה את המאחז ולחזק את המתיישבים היא פועלת כנגדם כאילו שהם האויב שבו צריך לטפל".

מוקדם יותר היום שלח ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה מכתב לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ובו דרישה חד שמעמית להקמת וועדת חקירה שתבדוק מדוע חיבלו הכוחות המפנים במצלמת הביטחון שהוצבה במקום בו חדרו רוצחי משפחת פוגל על מנת למנוע חדירה נוספת. כמו"כ כתב גרשון כי הכוחות המפנים הרסו את ארון הקודש וביזו את קודשי ישראל וכן הרסו חלקים מגדר הביטחון.

נוער איתמר אמר בתגובה להרס: "הלילה שוב התעוררנו לכל הביפרים  שבישרו על חדירה לישוב, אך הפעם לא היו אלא מחבלים אלא  השוטרים שלנו, אנשי המנהל האזרחי שלנו. השוטרים צעדו באותו הציר שבו הלכו המחבלים והגיעו דרך עוורתא על מנת שלא יתגלו עד סמוך להרס.

"אנו מזועזעים מכך שבשבוע שבו נגזר הדין על הערבים אשר שחטו את משפחת פוגל, צפו הלילה בני הכפר עוורתא ברה"מ נתניהו באמצעות שלוחיו הורסים את השכונה שנבנתה כתגובה לרצח.

השכונה נבנתה ע"י הנוער בלילה שאחרי ההלוויה, בדיוק במקום שבוא צעדו המחבלים וזה הן כמענה התיישבותי והן כמענה ביטחוני ע"מ למנוע חדירות נוספות לאיתמר.  אנו רואים בהקמת השכונה המשך של הרוח הגדולה אותה למדנו מהרב אודי ורותי פוגל הי"ד ואנו כבר פועלים לבנות מחדש בתים במקום.

"אנו קוראים לרה"מ וכוחות הביטחון להפנות את כל האנרגיות והכוחות ע"מ להרוס את כל המבנים הלא חוקיים שצופים על איתמר מעוורתא ושמהם יצאו הרוצחים.

 "אנו לא נרתעים מקשיים, מאמינים בצדקת דרכינו ושמחים לראות איך עם ישראל נרתם ומזדהה עם דרך זו".