הכנסת ספר התורה לאיתמר
הכנסת ספר התורה לאיתמרבני טוקר

ספר תורה חדש הוכנס אמש לישיבה הגבוהה באיתמר. ספר התורה נתרם על ידי בני משפחת קרופפלד, ניצולי שואה, שכתבו את הספר לכבוד יום הולדתה השמונים של סוניה שזכתה יחד עם בעלה לעלות ארצה אחרי השואה ולהקים בישראל בית מפואר.

אריה גולדברגר מנהל פיתוח וגיוס משאבים של הישיבה הגבוהה באיתמר מספר שההכרות של בני המשפחה עם הישיבה באיתמר, החלה עוד מאז שנכדם אביתר למד בישיבה. "לפני חמש שנים בעקבות בקשה של הנכד הם נרתמו להקמת חדר שיעורים. מדובר בניצולי שואה שהסתתרו  במערות שלוש שנים בתת תנאים וכך הם ניצלו. אחרי השואה הם פתחו עסק גדול של בשר והצליחו מאוד. בגלל סכנת ההתבוללות הם החליטו לעלות ארצה תוך שהם מותירים שם נכסים בשווי עשרות מילוני שקלים".

לדבריו  היוזמה של כתיבת ספר התורה הייתה של הסבא דוד שרצה להפתיע את סוניה רעייתו. "ביום השלושים לרצח משפחת פוגל, הם הגיעו להנחת אבן הפינה להיכל הישיבה החדש שיחנך בעוד שלושה חודשים, משכן אהוד. אז החליט הסבא שהוא יכניס ספר תורה לעילוי נשמת משפחת פוגל לרגל הגעתה של סוניה לגבורות".

גולדברגר מספר על ההתרגשות הגדולה אתמול ביישוב כשהספר הוכנס להיכל, "זו הייתה הפתעה גדולה מאוד לסוניה. כלתה של סוניה מעצבת אירועים הפיקה את האירוע כמו חתונה. התהלוכה יצאה מבית המדרש הישן של הישיבה הגבוהה לכיוון משכן אהוד שיחנך בעוד שלושה חודשים. בנתיים ספר התורה נכנס לבית המדרש הישן עד לחנוכתו של "משכן אהוד" ב"ה ביום השנה לרצח".