ממתינים לאוטובוס
ממתינים לאוטובוספלאש 90

חברת אגד החזירה היום (ראשון), את פעילות התחבורה הציבורית לרחוב מאה שערים. בשלב הראשון, ישובו הקווים לפעילות חלקית, ובעוד תקופה ישובו לפעילות מלאה, כך מקווים באגד. הקווים ששבו לפעילות ברחוב מאה שערים הם קו 1 וקו 2.

תושבי מאה שערים, מקווים כי ההחזרה החלקית שהחלה היום "ברגל שמאל", לא תבשר על ההמשך. בעת מעבר של קו 2 ברחוב מאה שערים, התנגש נהג האוטובוס בטנדר שעצר לצד הדרך.

בשבוע שעבר ניסתה חברת אגד לחזור לפעילות ברחבי מאה שערים, אך לאחר החלטתם, החלה נוצרה מהומה. אחד האוטובוסים הותקף בחפצים ממרפסת סמוכה. להפתעת המוחים, האוטובוס עצר, והנוסעים ששהו באוטובוס, היו בלשים סמויים של משטרת ירושלים. הבלשים השיבו במהרה את הסדר על כנו, והאוטובוס המשיך בנסיעתו המתוכננת.

בשיחה שניהלנו עם גורמים במשטרה נאמר, כי לאחר שבשבוע שעבר הופעלו לחצים קשים על חברת אגד, כדי למנוע את חידוש הנסיעות ברחבי השכונה. ואף הושמעו איומים, מצד גורמים קיצוניים בחברה החרדית, סביב חזרתם של האוטובוסים. הגיעה משטרת ירושלים, בשיתוף עם חברת אגד ובכירים בחברה החרדית, להבנות סביב החזרת האוטובוסים למאה שערים.

נזכיר כי החלטת אגד על הפסקת מעבר האוטובוסים, התקבלה לפני יותר משנה, לאחר שאוטובוסים של החברה, נתקלו במהומות סביבם באופן יומיומי. תושבים חרדים, מחו על פרסומות לא צנועות על גבי האוטובוסים, ובעת מעבר אוטובוסים בשכונה, החלו לתפתח הפגנות סביבם. במקרים רבים נתלשו הפרסומות המדוברות, ומערך התחבורה שותק לזמן ממושך.

הנפגעים העיריים מהחלטת אגד לפני מעל שנה, היו תושביה החרדים של מאה שערים, אשר נאלצו במשך תקופה ארוכה, להסתדר ללא צחבורה ציבורית. נציין כי האוכלוסייה החרדית ממעטת להחזיק כלי רכב, ועיקר תנועתה ממקום למקום מתבצע בתחבורה הציבורית. למזלם של תושבי מאה שערים הבינו בחברת אגד, כי העונש שהטילה החברה נגדם, פגע בסופו של דבר בחברת אגד, שוויתרה על קווים רווחיים.  

לפניות והצעות לכתב : [email protected]