מסוכן שם. הרי אילת
מסוכן שם. הרי אילתפלאש 90

שי הרשקוביץ, מדריך בתנועת הנוער בית"ר, היה באזור הגבול סמוך לאילת במסע הכנה לקראת טיול חנוכה כשלפתע חיילים הורו לו לשוב על עקבותיו, "היו  שם הרבה תלמידים מבולבלים".

ההתרעה החמה לפיגוע באזור אילת שיתקה בראשית השבוע את שיגרת החיים האזרחית סמוך לגבול. מנהלת הטיולים במשרד החינוך יצרה קשר עם קבוצות התלמידים ותנועות הנוער שטיילו באזור וביקשה מהאחראים לשנות את המסלול כדי לא לסכן את חיי הילדים. קבוצות המטיילים הונחו שלא להגיע לאזור נחל נטפים הכולל מסלולים מרהיבים כגון נחל מפלים הר שלמה הר יהורם ונחל גרשון.

שי הרשקוביץ שהיה ביום שני באזור הגבול סמוך לאילת מקווה שהמסע של חנוכה לא יתבטל, "הגענו למסלול של הר שלמה ובאזור הכניסה לשמורה, עצרו אותנו חיילים ואמרו לנו שאי אפשר להיכנס כי יש התרעה חמה לפיגוע, תבואו מחר אמרו לנו. באנו לשם למחרת, והחיילים אמרו לנו שהיום אין שום סיכוי שנוכל לערוך את הטיול".

הרשקוביץ מקווה שההתרעות הביטחוניות לא ישבשו את מסע חנוכה, "זה אירוע שנתי שהתכוננו אליו כל השנה. המסלול היה אמור להיות בהר שלמה, הגענו למצב שאנחנו צריכים לשנות את כל המסלולים. נראה, אולי נקיים את המסלולים צפונית יותר, באזור תמנע. זה לא פשוט עכשיו בהתרעה כל כך קצרה לתכנן מחדש מסלול".

הרשקוביץ טוען שהתחושות הם לא קלות, "אין פה את מי להאשים זו המציאות שבה אנחנו חיים. רצינו השנה לעשות אירוע גדול ולכן הלכנו על אילת. אני מקווה שנצליח להתמודד עם המציאות שנכפתה עלינו".

לדבריו תנועת בית"ר מיועדת לכל סגי האוכלוסיה אך נותנת כבוד רב לציבור הדתי, "אנחנו מקבלים את כולם. התנועה שלנו מכוונת לכל האוכלוסיות והמטרה לכנך אותם לדרך ארץ, לחינוך והבנה של השונה. תנועת הנוער שלנו מכבדת את הדת וכשיש טיול בשבת אנחנו שומרים על השבת. רק לאחרונה היינו בחוף צמח בכנרת והעברנו שם שבת שלמה, היו שם חמישה דתיים מתוך שלושים והקפדנו שכל האוכל יהיה מוכן מראש ושהשבת תשמר".