דנון: הקמפיין - כישלון שאסור שיחזור

יו"ר וועדת העלייה והקליטה, ח"כ דני דנון, כינס דיון דחוף לבחינת קמפיין ההסברה של משרד הקליטה בארה"ב, קמפיין שהוסר ככל הנראה בעקבות לחצים שהגיעו מכיוונם של יהודי ארצות הברית.

בדיון השתתפו חברי הכנסת נחמן שי, אנסטסיה מיכאלי, יוליה שמאלוב ברקוביץ' ואחרים

מועדת הקליטה נמסר כי הקמפיין, אשר עורר ביקורת רבה בקרב יהודי ארה"ב ואף הורד בטרם עת על ידי משרד רה"מ, נתון לביקורת רבה מכיוונים שונים, ובמהלך הדיון הסוער הושמעו טענות רבות מכל הצדדים: "חוסר תיאום, בזבוז כסף וכעס רב מצד יהודים ברחבי העולם - מדובר בכישלון טוטאלי שאסור שיחזור" אמר ח"כ דנון והוסיף: "נראה שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, הקמפיין פגע בקהל היעד שלו".

בתגובה אמרה שרת הקליטה, סופה לנדבר: "אני לוקחת אחריות, גאה בקמפיין ואם מישהו נעלב אני לא צריכה לבקש סליחה ובכל זאת אני מצטערת- הקמפיין הורד מזמן".

בניגוד לשרת הקליטה, טען לירן דן, מנהל מערך התקשורת והדוברות של משרד רה"מ, במכתב רשמי בהתייחסות לקמפיין, כי הקמפיין הורד ביום שישי האחרון לאחר פנייה רשמית של נציגים ממשרד רה"מ: ביום שישי האחרון, לאחר פניות משגרירות ארה"ב בנוגע לפרסומים נגד רה"מ מיהדות ארה"ב בעקבות הסרטון שמופץ מטעם משרד הקליטה, פניתי לדובר משרד הקליטה להוריד את הקמפיין. לפני כניסת השבת עודכנתי כי הקמפיין הורד.

בסוף הדיון סוכם על ידי ח"כ דני דנון כי לא בוצע דיון מספק בין משרד הקליטה, ההסברה ורה"מ. הוועדה קוראת להקמת צוות ממשלתי של משרד רה"מ לתיאום קמפיינים הפועלים מחוץ לארץ.