והבה מוטרד מהאופטימיות של הנגיד

במהלך דיון בועדת הכספים של הכנסת על המצב במשק בהשתתפותו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אמר ח"כ מגלי והבה כי הוא חושש להשלכות סקירתו המעודדת של הנגיד, לפיהם המשק הישראלי רחוק ממיתון לעומת המצב השברירי במדינות אירופה ואם מדינת ישראל תנהג באחריות, היא תוכל להתמודד בהצלחה עם סכנת המיתון.

לטענתו של ח"כ מגלי והבה, הממשלה עלולה להישען על סקירת הנגיד ולנצלה להנהגת מדיניות כלכלית שפוגעת בשכבות החלשות והבינוניות בעם. "נכון שמצבה של ישראל טוב בהרבה ממדינות אירופה, אבל מטריד אותי החשש שהממשלה תתחיל להיתלות על מה שהנגיד אומר ולא על הצדק ועל מה שבאמת מתרחש בכלכלה הישראלית. על פי הנתונים המתייחסים לדיור, אמנם יש יותר בניה ויותר היצע בשוק, אולם בפועל נשארנו במצב גרוע, שכן למרות שישנו היצע גדול, הציבור עדיין אינו יכול לרכוש דירה בשל מחירי הדירות ההולכים ועולים".

עוד ציין ח"כ מגלי והבה בדבריו לנגיד בנק ישראל כי מדינת ישראל עדיין משלמת מחיר כבד על נזקי מדיניותו הכלכלית הנוקשה של בנימין נתניהו בזמן כהונתו כשר האוצר בשנת 2003. "ראינו כיצד נוהגת הממשלה הנוכחית בראשותו של מי שהיה אחראי לאותם נזקים שעד היום מתקשה מדינת ישראל להתגבר עליהם. על פי סקירת הנגיד, ישנה ירידה באבטלה, אולם בפועל תחזיות התפשטותה של האבטלה בפריפריה מורות על הידרדרות קשה. איני רגוע מכך שאותו שר אוצר לשעבר וראש ממשלה בהווה, ישתמש בדברי הנגיד תוך הנהגת מדיניות קיצוצים ופגיעה בשכבות החלשות, אשר יביאו את מדינת ישראל לבחינת הניתוח שהצליח כשהחולה מת".