חלק מהפורעים
חלק מהפורעיםצילום: ועד מתיישבי השומרון

ערבים תושבי הכפר עקרבא חדרו לפני הצהרים (חמישי) לשטח החקלאי של הישוב איתמר. הערבים היו חמושים בנשק קר: מוטות ואלות. חקלאים תושבי הישוב שרעו צאן בשטחם, הותקפו באלימות רבה ע"י הפורעים הערבים: באבנים, סלעים ובמוטות ברזל.

בנוסף, צעקו הפורעים הערבים לעבר החקלאים תושבי איתמר, כי יחזרו לשכונה באיתמר בלילה עם רובים.

החקלאים, תושבי איתמר, הזעיקו את כוחות צה"ל, אשר הותקפו אף הם באבנים ע"י הערבים תושבי עקרבא. שני ערבים שתקפו את האזרחים והחיילים, ושתועדו ע"י תושבי איתמר, נעצרו ע"י המשטרה. ברגעים אלו מגישים רכז הבטחון של רכס איתמר וחבר נוסף בכתת הכוננות תלונה במשטרת מרחב שומרון. תמונות התוקפים הערבים הועברו למשטרה.

התושבים המותקפים סיפרו, כי התוקפים הערבים שוחחו בטלפון עם פעילי ארגון השמאל הקיצוני "רבנים לזכויות אדם".

בועד מתיישבי השומרון מדגישים כי הפורעים תושבי עקרבא הגיעו לשטח החקלאי של איתמר בצורה אסורה, למרות שהמנהל האזרחי הגדיר בצורה מדוייקת רק לפני שבועיים את האזור המותר למרעה ע"י הערבים ואת האזור השייך לשטח החקלאי של איתמר, האסור לכניסה לערבים.

בועד מתיישבי השומרון מעריכים, כי הערבים שחדרו לשטח תכננו להפר במתכוון את הסימון הברור, והתכוננו מראש להתקפה אלימה על החקלאים היהודיים, ולכן הגיעו מראש חמושים במוטות ברזל ובאלות.

במועצה האזורית שומרון אומרים כי זהו אירוע חמור שבנס לא נגמר באסון. ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בעקבות האירוע, "מדובר באירוע חמור, חדירה לשטח החקלאי של הישוב איתמר והתקפה אלימה על חקלאים יהודיים ועל חיילי צה"ל. אני קורא למשטרת ישראל ולצה"ל לפעול בחומרה כנגד פורעים אלו – הן על ההתקפה האלימה שהיתה עלולה להסתיים בצורה אחרת לחלוטין, חלילה, והן על החדירה לשטח החקלאי של הישוב איתמר".

"על מערכת הבטחון להעביר מסר ברור לאותם פורעים בנושא התקפות אלימות, ובמיוחד בנושא חדירה לשטח ישוב, וקל וחומר איתמר, בתקופה זו. על משטרת ישראל להרחיק מהאזור את המסיתים והפורעים הללו, בודאי כשמוציאים צוי  הרחקה לאזרחי ישראל באזור, וכן את פעילי השמאל הקיצוני מהארץ והאנרכיסטים מחו"ל המסיתים פעמים רבות את האוכלוסיה הערבית על מנת להניע אירועים אלימים מעין אלו", הוסיף מסיקה.