דואג לנכי צה"ל. ח"כ מטלון
דואג לנכי צה"ל. ח"כ מטלוןצילום: פלאש 90

משלחת מיוחדת של ועדת החוץ והבטחון של הכנסת תצא היום למפגש במטה נאט"ו בבריסל, בלגיה, עם בכירי הארגון לדיון על התמורות במזרח התיכון, תמורות המטרידות גם את הישראלים אך גם את האירופים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון, אחד החברים במשלחת.

לדברי חבר הכנסת מטלון במהלך היממה בה מתוכנן הביקור החל מהערב צפוי לחברי המשלחת מפגש עם אנשי ביצוע, שגרירים ובכירים נוספים המבקשים לשמוע ולהשמיע את עמדותיהם על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. "זה כבר לא אביב מוסלמי וגם לא חורף. אלא רעידת אדמה", אומר מטלון הסבור שלנוכח האירועים האחרונים במצרים ובסוריה, ולנוכח הרעשים העולים מכיוונה של ירדן על ישראל להיות מודאגת ומטרדת, וכחלק מדאגה זו יש צורך גם בהתייעצויות ובשיקולי דעת עם חברים ותיקים כדוגמת האירופים.

לשאלה אם ניתן למצוא מכנה משותף לדיון בין חברי המשלחת המאופיינים בגישה מדינית מרכז-ימינה (חברי הכנסת אלדד, דיכטר, חוטובלי, מטלון, פלסנר וזוארץ) לבין האירופים המאופיינים בגישה פרו פלשתינית, אומר חבר הכנסת מטלון כי להערכתו המכנה המשותף הוא הרצון לחיות והצורך בביטחונה של מדינת ישראל. "אנחנו רוצים לחיות ביטחה ולהגיע לאיזשהן הבנות", אומר מטלון הסבור שמעורבותה של נאט"ו באירועים האחרונים, בעיקר בלוב, הופכת את הארגון לבעל כוח משמעותי ביכולתו לייצר הרגעה מזרח תיכונית.

בדבריו מזכיר ומציין חבר הכנסת מטלון כי גם האירופים יודעים היטב שהדרך עד לדמוקרטיזציה של ארצות ערב עוד ארוכה ואינה מסתיימת בהצבעה בקלפיות, וכל עוד לא יכירו בעקרונות של הפרדת רשויות וחופש ביטוי לא ניתן לראות את סוף הדרך לדמוקרטיזציה.

עוד קובע מטלון כי האירופים, גם אם אינם אומרים זאת בקול רם, מודעים היטב להיותה של ישראל אי בודד של דמוקרטיה בסערה הים תיכונית שסביבנו. "הם יודעים את האמת. הם יודעים איפה נמצאת הדמוקרטיה האמיתית. הם רואים שערביי ישראל יכולים לומר את דעתם מעל כל במה. הם ראו את מקרה חנין זועבי ויודעים היטב שמדינות אחרות לא היו מכילות אירוע כזה. הם יודעים שהדמוקרטיה הישראלית יציבה וראויה ואסור לפגוע בה ולנגוס בה".