הכוכבים מאמריקה בביקור בישראל


משרד ההסברה והתפוצות וארגון "קולות אמריקה בישראל", ממשיכים בקידום תוכנית פורצת-דרך שהתחילה לפני כעשור בכדי לחזק את תדמיתה של ישראל בארה”ב. במסגרת זו, מתארחים בשבוע זה בישראל קבוצת סלבריטאים חשובים בביקור שהחל בשבוע שעבר והסתיים אתמול.



שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, שמשרדו שותף בהבאת הכוכבים מסביר את חשיבות שיתוף הפעולה "הבאת כוכבים בסדר גודל כזה מהווה הזדמנות נהדרת עבורנו להראות את פניה האמיתיות של ישראל – מדינה מתקדמת, פלורליסטית, יפה וקריאטיבית – שמתנהלים בה חיים נורמאליים, לצד הסכסוך שכל-כך מסוקר באמצעי התקשורת".


כחלק מהפעילות של ארגון "קולות אמריקה בישראל", שמביא ידעונים מארה”ב לביקור בישראל, עלו והתקבצו להם במלון ענבל בירושלים מרי לין רייסקוב מ”24?, גרג גרונברג שגילם את מאט ב”גיבורים” שמשחק גם ב”זהות בדויה”, שון סיפוס מ”מלרוז פלייס”, ג’סטין צ’אטווין מ”מלחמת העולמות” ואוסטין ניקולס מ”מגרש ביתי”, ו -”היום שאחרי מחר”.


הסלבריטאים טיילו בישראל מצפון לדרום ונפגשו עם פוליטיקאים וישראלים מכל גווני החברה. הם קיבלו תדרוכים מהדרגים הבכירים בנושאים פוליטיים, חברתיים וביטחוניים.  התוכנית המלאה כללה ביקורים בתל אביב, הגולן, צפת, ירושלים, ים המלח ומצדה. הם העבירו סמינר לתלמידי משחק בבית-ספר ספיר בשדרות. בנוסף, הם ביקרו בבית ספר רוגוזין-ביאליק, הזוכה בפרס אקדמי לסרט תעודה ב-2011. 


הם הגיעו בשביל לשפוך קצת מלל על נפלאות ארצנו, ובינתיים עומדים במשימה בכבוד. ”האמת שזה הרבה יותר מדהים ממה שיכולתי לצפות” התמוגג גרג גרונברג, היהודי היחידי מבין הכוכבים. “תמיד חלמתי להגיע לכאן מעצם היותי  יהודי והזיקה המובנת שלי למקום. לא היה לי מושג כמה מדהימה ישראל וכמה היא מגוונת. כשאתה גר בארה”ב אתה בטוח שכולם פה הם דתיים חרדים, ואז אתה מגיע לכאן ורואה את הגיוון ברחוב וזה פשוט מדהים. אני רוצה לחזור לכאן עם המשפחה שלי לקראת הבר מצווה של הילד שלי”.