עו"ד יואב ללום
עו"ד יואב ללוםפלאש 90

במכתב שהגיע למערכת ערוץ 7, תוקפת אמא לבנות בסמינרים חרדיים, את עו"ד יואב ללום על הגשת התביעות נגד האפלייה בקבלה לסמינרים האשכנזיים.

במכתבה פותח עליזה ואומרת כי האפלייה קיימת, "אני אם לחמש בנות, ושתי בנותיי הצעירות עדיין לומדות בסמינר. הודות לפעולתך הנמרצת, שומעת אני עוד ועוד על בנות ספרדיות שאינן מתקבלות לסמינר אשכנזי. מדובר בבנות טובות שנאלצות להתחנן ללמוד במוסד אשכנזי ופעמים רבות ללא הצלחה."

עליזה טוענת כי ללום גורם לריסוק הגאווה הספרדית "ברצוני לומר לך, מר ללום, פעולותיך גורמות לי ולבנותיי לתחושה לא נעימה. החינוך שבנותיי קיבלו תמיד, הוא כזה שמספק להן גאווה באשר למוצאן הספרדי. זהותן היווה עבורן מקור לגאווה, וכבודן היה בכך שהן משמרות את המורשת הספרדית המפוארת. והנה אתה ביוזמות שהינך מוביל גורם ריסוק לגאווה הספרדית, שכמו מצהירה בגלוי שהחינוך האשכנזי הוא המובחר ולנו הספרדיות לא נותר כי אם להתחנן על נפשנו".

עליזה הוסיפה וכתבה "בנותיי שואלות אותי, מדוע ישנן בנות ספרדיות שאינן רוצות ללמוד בחברתן? מה כ"כ גרוע בבית ספרנו? עיקר טענתי אליך היא העובדה שהינך גורם לבושה הזו להיות מוצפת במרחב הציבורי. במקום שלא לתת לפרצה הזו להתרחב, במקום להתמקד בבניית מוסדות ספרדיים, אתה מתעסק בזלזול הבנות הספרדיות האמיתיות, אותן שרוצות להמשיך להיות גאות במוצאן. פעולותיך גורמות בושה לציבור שלנו!"