השיפוץ מתקרב. גשר המוגרבים
השיפוץ מתקרב. גשר המוגרביםפלאש 90

מלשכת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', נמסר כי במהלך השבוע הבא יהיה גשר המוגרבים סגור ופתוח לסירוגין וזאת כדי לאפשר את ביצוע השיפוצים בגשר.

"בהתאם להחלטת ראש הממשלה "הקרן למורשת הכותל המערבי" תחזק את מעלה המוגרבים הזמני הניצב כיום בשטח עזרת הנשים של הכותל המערבי ותשמיש אותו עד להחלטה אחרת בעניין. במסגרת זו יינתן מענה לסכנת הדליקה, על ידי טיפול בעץ בחומר המעכב בעירה ואלמנטים נוספים כפי שנקבעו ע"י הנחיות נציבות הכבאות הארצית”, נכתב בהודעת רב הכותל המבהיר כי “בשבוע הבא יהיה הגשר סגור לסירוגין על מנת לאפשר את ביצוע העבודות”.

עוד נמסר מלשכת הרב רבינוביץ כי "עד להשלמת העבודה, הוצבה כבאית לצורך הרחקת הסכנה. כמו כן, ייוצב המעלה על ידי תמיכה יציבה ועיגונה לקרקע על מנת לשמור על יציבותו ואיתנותו”.

בקרן למורשת הכותל מציינים את שיתוף הפעולה של כל הגורמים, על מנת לאפשר שימוש בגשר, בהם עיריית ירושלים, משטרת ישראל, רשות העתיקות וגורמים נוספים. הנהלת הקרן הביע תקווה כי עם השלמת העבודות לשביעות רצונו של מהנדס העיר האדריכל שלמה אשכול האמון על כך, ניתן יהיה לבשר על הרחקת הסכנה המידית.

הרב שמואל רבינוביץ הביע תקווה שהמאמצים הדיפלומטיים יאפשרו החלפת גשר זמני זה, הניצב כיום על כמחצית משטח עזרת הנשים בגשר קבוע. על מנת לאפשר את החזרת הסטטוס קוו לקדמותו, לרווחת רבבות הנשים הפוקדות את הכותל המערבי מידי יום.