ראש אכ"א - גיוס חרדים לצבא

אלופת אכ"א, אורנה ברביבאי, אמרה אתמול בדיון מיוחד בכנסת כי גיוסם של החרדים לצבא תורם לשילובם כאזרחים במדינה "בנושא החרדים, בפעילות משותפת של הצבא והממשלה, בזיהוי אוכלוסייה מצויינת. אנחנו מזהים חשיבות ערכית, בראש ובראשונה במובן הזה שהחרדים יקחו חלק בנשיאה בנטל, ואחר כך בהכרח ביכולת שלהם להשתלב בתעסוקה, ובשילוב נכון יותר כאזרחים במדינה".

בהמשך דבריה התייחסה ברביבאי לפעילות הנח"ל החרדי "הגדלנו את היקף החרדים המתגייסים בתוכנית "נצח יהודה", זו תכנית הנח"ל החרדי, אנחנו מגייסים מידי שנה כ-450 חיילים. פעילות ענפה שנעשית בתחום הזה, סה"כ גדוד מצויין, קרבי לכל דבר ועניין שעומד במשימות בשגרה באופן ראוי לכל הערכה".

ברביבאי סיפרה כי הצבא מפנה משאבים גדולים, כדי לגייס את הנוער שנושר ממסגרות חרדיות "נכון להפנות את האוכלוסיות לא רק למסגרות קרביות, ופיתחנו יחד עם הממשלה מסלולים שונים. אחד זה המסלול הטכנולוגי לנוער חרדי. בעיקר נוער שנשר ממסגרות אחרות, ונעשה פעילות מאומצת כדי לחבר אותם לשורות הצבא. התכנית ל2011 הייתה גיוס של 750 בני נוער חרדים, לצערי לא עמדנו במכסה לא בגלל שלא יכולנו. עצרנו בסדר גודל של 550 בגלל מגבלה תקציבית."