יפן צפויה להודיע היום על סגירתו הכור הגרעיני בפוקושימה. מהנדסי הכור הביאו את המפעל למצב של "סגור וקר" תשעה חודשים לאחר רעידת האדמה והצונאמי שבא בעקבותיו. ראש ממשלת יפן ככל הנראה יודיע על כך בהמשך היום.

הכרזה על מצב של "סגור וקר" בכור הגרעיני בפוקושימה נחשבת לאבן דרך במאמצים האדירים שהושקעו במקום בניסיון לשלוט על המצב. אך הממשלה ממשיכה לטעון כי ייקח עשרות שנים עד שכל הכור הגרעיני יפורק כך שלא תהיה סכנה כלל.

הכור הגרעיני בפוקושימה דאיצ'י, המורכב משישה כורים סמוכים, נפגע באופן קשה ביותר ברעידת האדמה שהתרחשה ב-11/03/2011 ובצונאמי שבא בעקבותיו. פיצוצים אירעו בארבעה מתוך ששת הכורים לאחר שהרעש פגע במערכות קירור חיוניות בתוך הכורים הגרעיניים.

עובדי הכור, המועסקים על ידי חברת טפקו, חברת החשמל של טוקיו, השתמשו במי ים על מנת לקרר את הכורים. חומר רדיואקטיבי הצליח להשתחרר מהכורים ועבר למי הים.

אזור ברדיוס של 20 ק"מ סביב הכורים הגרעיניים נשאר לא מיושב.

ממשלת יפן הודיעה כי עד סוף השנה היא מעוניינת להגיע למצב "סגור וקר" בכורים. משמעות ההכרזה היא שהמים המקררים את המערכת נשארים מתחת לנקודת הרתיחה, כך שהדלקים בפנים אינם יכולים להתחמם מחדש ולהתלקח. חברת טפקו טוענת שבמצב זה שחרור חומרים רדיואקטיביים נמצא תחת שליטה, וכך גם חשיפת הציבור לקרינה.

מיד לאחר ההכרזה על המצב החדש תתכנס ישיבה של ממשלה היפנית לדיון נוסף בהחזרת חלק מהתושבים המפונים לבתיהם.