מחאת חברתית וסיפורי ר' נחמן על הבמה


ההצגה: "שר האוצר והעולה המאושר" עוסקת במחאה החברתית מהקיץ האחרון, בשביתת הרופאים ואפילו במחאת הקוטג', הכול מעיניו של שר האוצר, שמנסה להתמודד עם הבעיות מצד אחד ומצד שני לדאוג שכולם יהיו מרוצים. כדי לבדוק מה העם חושב הוא מתחפש לאדם פשוט ומתארח אצל עולה חדש, אלא שבכל פעם הוא מגלה, שכשהוא גוזר גזירה על הציבור העולה החדש, ניזוק ממנה. המחזה מבוסס על סיפור "מעשה מביטחון" של ר נחמן מברסלב והוא מנגיש לילדים את כל נושא הצדק החברתי. 


ההצגה תועלה בפסטיבל "אור בהיכל" של תיאטרון "תאיר", העולה השנה בפעם ה-11. עוד מחזמר שיעלה גם הוא בבכורה בפסטיבל, הוא המחזמר "ריש לקיש" – סיפור סינדרלה של היהדות. סיפור מהגמרא על שודד שהפך לאחד מתלמידי החכמים הגדולים והחשובים בהיסטוריה היהודית, המחזמר בהשתתפות שחקנים חילונים דתיים וחרדים שייתכן שיעבירו מסר לא פחות חשוב (מסר האחדות) בעצם נוכחותם המשותפת על הבמה. 


למרות שהפסטיבל מזוהה בעיקר עם הציבור הדתי ואף זכה בעבר לכינוי "פסטיבל הילדים של הדתיים" מייסד התיאטרון גלעד אלפסי סבור שהתכנים מתאימים גם לציבור החילוני: "המטרה שלנו הייתה להציע פסטיבל אחר, פסטיבל שמבחינתנו יכול להתאים גם לציבור הדתי וגם לציבור החילוני, במחיר שפוי,  ולתת לילדים גם לטעום מסיפורים שקשורים בהיסטוריה היהודית שהיא של כולנו למעשה, וגם ליהנות מהצגות מרתקות לכל דבר ועניין, עם מיטב השירים השחקנים התפאורה והתלבושות. בסך הכול יש במורשת היהודית הרבה חומר מעניין שיכול לפרנס מחזאים בעוד 10 תיאטראות, ואנו שמחים להיות הראשונים שנושאים את הדגל הזה".