גם סיפורי חנוכה - אירעו ביו"שיוני קמפינסקי


ב"משקפת" מציעים השנה סיור בחנוכה בדגש על מורשת המכבים, בו יוכלו ילדים ומבוגרים כאחד להתחקות אחר מורשתם של המכבים, ולהרגיש, ולו בקצת, מכבים בפני עצמם. 


הסיור של "משקפת" בחבל בנימין מיוחד כולו לשמן הזית. יהיה אפשר להתנסות במסיק זיתים מודרך, לבקר בבית בד אמיתי ולראות איך מכינים שמן זית מקורי. בנוסף, יתקיים אירוע טעימת שמן זית ויינתן הסבר על כל סוג ומה מבדיל ומייחד אותו מאחיו. השמן אותו כל משתתף יבחר יוגש לו בסיום הטעימות, לצד פוקאצ'ות חמות וטריות. בהמשך יוכלו המטיילים לזחול במערכות מסתור חבויות בתוך הקרקע של ארץ בנימין ולחוות מעט מסגנון חייהם של המכבים. בסיום הסיור, יערך טקס הדלקת נרות חנוכה, בו המכבי הנבחר ידליק את נרות החנוכה.


סיור נוסף מתמקד בגבורת המכבים. בסיור יבקרו המשתתפים בשרידי המבצר החשמונאי – הסרטבה, המסמלת את עוז רוחם של המכבים, בהמשך אף יוכלו להדליק משואות כפי שהיו עושים המכבים בכדי שיהיה להם אור במסעותיהם הארוכים. לצעירים בגילם או ברוחם המחפשים אתגרים של ממש, יש אופציה אקסטרימית של עליה וטיפוס לפסגת הסרטבה. שם הם יוכלו לראות את הנוף המרהיב הנפרס מגובה של 350 מטר מעל פני הים.  בסיור אף יבקרו המטיילים בחוות חקלאיות המגדלות תמרים ותבלינים ויקבלו הסבר על תהליך גידולם החל מהשלב הראשוני ועד אשר הירק מגיע לפינו. כן יבקרו ביישוב רותם, בו בונים התושבים את בתיהם במו ידיהם, במה שכולנו היינו רגילים לשחק בילדותינו – בוץ. בסיום הסיור, יערך טקס הדלקת נרות חנוכה, בו המכבי הנבחר ידליק את נרות החנוכה.


וישנה גם אפשרות למי שמחפש חוויה קולינרית - סיור הטעמים של משקפת בחנוכה. עיקרו של הסיור שילוב בין שמן זית ויין איכותי, בתחילת הסיור תהיה התנסות במסיק זיתים מודרך בכרמי הזיתים בעמק שילה, ביקור בבית בד אמיתי ולראות איך מכינים שמן זית מקורי. בנוסף, יתקיים אירוע טעימת שמן זית ויינתן הסבר על כל סוג ומה מבדיל ומייחד אותו מאחיו. השמן אותו כל משתתף יבחר יוגש לו בסיום הטעימות, לצד פוקאצ'ות חמות וטריות. בהמשך יבקרו המטיילים ביקב בוטיק פסגות הצופה על הרי אדום, שם תהיה הזדמנות לטעום מהיינות המשובחים המיוצרים במקום. בסמוך ליקב נמצא מרכז המבקרים "נחלת בנימין" בו יוכלו המשתתפים לאכול ארוחת צהריים עשירה ולראות את המיצג המרשים על חבל בנימין.


בני כהן, מנכ"ל משקפת: "פרויקט משקפת הינו  פרויקט היכרות לאומי – חוויתי. אנו עושים הכל על מנת למלא את האמירה הזו בתוכן ממשי. גילינו שהציבור מחפש סיורי קונספט וכבר אינו מסתפק בסיור המסורתי ולכן אחת המטרות בפרויקט היא לתת פן ייחודי שלא נראה כזה עד היום. הילדים שכה מכירים את המכבים דרך הסיפורים יוכלו במסגרת הסיור לא רק לשמוע ולראות אלא גם לחוות איך זה להיות מכבים".