'כרמים' - גלריית מעצבות ומרכז פעילות לאישה הדתית, החל את פעילותו בקיץ האחרון וזוכה לתגובות נלהבות. מקום זה נותן מענה ופתרון כולל לנשות ולנערות הציבור הדתי בכל הקשור לבגדי ערב, חג, שבת ויומיום, כיסויי ראש מכל הסוגים, תכשיטים ואביזרים לכל סגנון, תיקים, מתנות ועוד.

אם עד להקמת 'כרמים' היה עלינו להסתובב בין חנויות שונות ברחבי העיר והקניונים על מנת להרכיב מלתחה הולמת את צרכינו וטעמנו, כעת ניתן למצוא הכל במקום אחד. כמו כן, החל מהחודש הקרוב יהיה ניתן לקבל ב'כרמים' שירותי קוסמטיקה, ספּרות, סירוק ואיפור כלות ברמה הגבוהה ביותר תוך התאמה מלאה לטעם ולאופי לקוחות 'כרמים'. בכל יום חמישי בבוקר מתקיים שיעור יוגה מקצועי וייחודי לכרמים המתאים לכל אישה בכל גיל.

שרה צוקרמן אשר יזמה את הרעיון להקמת המרכז מספרת על היוזמה, הרעיון והפעילות במקום שבו השקיעה את מרצה והונה.

התרגלנו לראות גלריות מעצבות בקניונים ובאזורי יוקרה. מדוע בחרת למקם את כרמים בגבעת שאול?

"על מנת לתת ללקוחות מגוון רב של מעצבי בגדים, כובעים, מטפחות, תכשיטים ואביזרי אופנה נדרש מקום גדול יותר מחנות ממוצעת. בחירה באזור זה של העיר מאפשרת לשמור על רמת מחירים הגיונית וסבירה ללקוחה. הגלריה נמצאת במיקום מרכזי, נגיש ונוח בגבעת שאול בירושלים. בסביבה ישנן חנויות בגדי ילדים ונעליים רבות אשר מתאימות לאוכלוסיה הדתית, וכך הפכה בשנים האחרונות גבעת שאול למרכז קניות שוקק הכולל חנויות עודפים לצד חנויות של רשתות ידועות".

איך את בוחרת את הרכב המעצבות של החנות?

"החנות הולכת ונבנית בכל יום. בבסיס הרעיון היה חשוב לי לתמוך ביצירה נשית דתית. אך עם הזמן ודרישת הלקוחות התרחבנו גם למעצבות הכלליות - כמובן רק לאלו הנותנות מענה לאישה הדתית. החנות מתחדשת על בסיס יומיומי, ויש תחלופה מאוד גדולה של הקולקציות על מנת לתת ללקוחה מענה רחב ככל שניתן".

מה הוא קהל היעד של 'כרמים'?

"אנחנו נותנות מענה מגיל בת מצווה ועד נשים מבוגרות המחפשות אופנה סולידית אך מעוצבת וייחודית. יש גם מענה למידות גדולות. הרבה פעמים ניתן לראות ב'כרמים' משפחות שמגיעות יחד - בנות צעירות, בחורות, אמא וסבתא - וכולן ב"ה מוצאות את מבוקשן במקום אחד".

מהיכן מגיעות הנשים?

"מכל הארץ, מהצפון עד הדרום. כמובן שרוב הקונות הן מירושלים והיישובים בסביבה, אבל יש לנו כבר לקוחות קבועות שמגיעות מכל הארץ".

מה את יכולה לספר לגולשות על חווית הקנייה בכרמים?

"אני חושבת על עצמי כלקוחה, מה אני הייתי שמחה לקבל ממקום כזה, וזה מה שאני משתדלת לתת ללקוחות, אווירה נעימה ולא מלחיצה. אנחנו מקפידות על מוזיקה ישראלית איכותית שכיף לשמוע ברקע. צוות המוכרות מקבלות הנחיות ברורות להלביש את הלקוחה אבל לא "להתלבש" עליה, כלומר לתת ללקוחה את המרחב שהיא זקוקה לו על מנת להחליט מתוך שיקול דעת. כל זה לא סותר את היחס האישי והמקצועי שהעובדות מעניקות לכל לקוחה. המוכרות שלנו הן בעלות טעם אופנתי משובח, ולכן הלקוחה מקבלת סטיילינג אישי בכל קנייה. באופן כללי גישתנו היא שבגדים נכונים מוכרים את עצמם, ואין צורך במכירה אגרסיבית".

מה טווח המחירים, לאיזה כיס אתן מתאימות?

"בניגוד לדעה הרווחת שבגדי מעצבות הם בגדים יקרים, השתדלנו מאוד ב'כרמים' לאפשר לכל אישה לצאת עם בגד יפה מבלי שתצטרך לחרוג מהתקציב שלה, אבל בלי התפשרות על איכות בכל מחיר. ניתן למצוא קולקציות חדשות לצד עודפים מעונות קודמות. יש לנו בגדי יומיום, חולצות בסיס, ג'ינסים, סריגים וחצאיות במבצע. ב"ה הצלחנו להרכיב נבחרת של כ-50 מעצבות מובילות מכל התחומים ובכל יום מצטרפות עוד ועוד".

מה מתוכנן לחנוכה?

"ימי מעצבות: בכל יום מימי החנוכה מגיעה מעצבת אחרת מתוך מבחר מעצבות 'כרמים' לכמה שעות כדי לפגוש את הלקוחות מקרוב. סטיילינג אישי חינם, היכרות, כוס קפה וסופגנייה והרבה רוח נשית יצירתית באוויר.