נתב"ג. מטוסים מקורקעים
נתב"ג. מטוסים מקורקעיםחגי הוברמן

שנת 2011 היא שנת השיא של כל הזמנים, כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס שהתקיים היום לסיכום שנת הפעילות 2011 וההערכות לשנת הפעילות הבאה.

על פי נתוני רש"ת עברו בנתב"ג מעל ל – 12.1 מיליון נוסעים, גידול של 6% ביחס לשנה שעברה בטיסות הבינלאומיות. בכנס, הוצגו נתונים לפיהם תנועת המטוסים הסתכמה בכ – 90.000 , תנועות, גידול של 5% לעומת השנה החולפת. 

בראש היעדים המועדפים על הנוסעים השנה עומדת ארה"ב ולאחריה גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה. גם הפעילות התעופתית הפנים ארצית בנמל התעופה בן גוריון רשמה עלייה של 14.2% בתנועת הנוסעים.

בשנת 2011 היו 41 ימים בהם תנועת הנוסעים עברה את ה – 50.000 מתוכם חמישה ימים בהם התנועה עברה את ה – 60.000. מהסיכומים עולה כי פרוייקט הבטיחות ובתוכם פרוייקט המסלולים בהשקעה של -  864 מיליון ₪,,  עומד בלוח הזמנים ואף מקדים אותו.

בכנס גם הודתה הנהלת נתב"ג בשם הנהלת רש"ת, המנכ"ל, קובי מור, היו"ר, עובדיה עלי, ומועצת המנהלים לעובדים על התגייסותם ותרומתם שהעבירה את שנת השיא ללא תקלות.

השנה הסתיימה בניית מסלול ההסעה, "רומיאו", שמאפשר הסעה של מטוסים על הקרקע  המקשר בין אזור החניה בטרמינל 3 למסלול ההמראות והנחיתות המשודרג מסלול  08/26  המקביל לאור יהודה, והמשמש כמסלול יחיד בתקופת שלב ב' של  פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג .

שלב ב' בפרוייקט שהחל לפני מספר חודשים  כולל את הארכת מסלול המראה 03-21 ב – 1000 מ' דרומה והרחבתו, בניית מסלול הסעה מקביל אליו, ביצוע שינויים במסלולי ההסעה אל המסלול, סלילת יציאות מהירות ממסלול 21 וכן ביצוע RESA (אזור בטיחות קצה מסלול) בקצוות מסלולים 12 ו- 21.

מסלול ההסעה R חוצה את משולש המסלולים בנתב"ג ומאפשר פינוי  מהיר  למטוסים  ממסלול 08/26 המשודרג  תוך קיצור זמן הסעת המטוסים על הקרקע . סלילת המסלול  מהווה נדבך מרכזי בפרוייקט. רוחב מסלול ההסעה הינו 60 מטר ואורכו כ 2 ק"מ והוא מותאם לכל סוגי המטוסים ביניהם מטוס האיירבס 380.

שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג יאפשר עם סיומו  מהפך במודל התפעולי של נתב"ג והפרדה  בטיחותית בין מטוסים ממריאים ונוחתים (נחיתות על מסלול 21 והמראות על 26)  תוך שיפור משמעותי בבטיחות הטיסה .

הפרוייקט יאפשר מודל תפעולי של שני מסלולים  נפרדים  במתכונת V פתוח .