"עם ישראל הוא נצח"

הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל הי"ד שנרצחה עם בני משפחתה בישוב איתמר, הדליק אמש נר חנוכה בקבר רחל.

הרב בן ישי אמר בהדלקה המרגשת "להדליק חנוכיה בקבר רחל זה לא דבר קטן, מתרגשים מאוד, פלא פלאים, הבנים של רחל חזרו הביתה וחוזרים למקום שבו ניצחנו את היוונים, והיום אנחנו מוכיחים שעם ישראל הוא נצח, רצו למחוק את עם ישראל ותורתו וקיום המצוות והנה אנחנו מוכיחים עכשיו שעם ישראל הוא נצח, גם שלפעמים מצליחים לפגוע בנו, זו פגיעה זמנית, הנצח של ישראל נשאר לעולם", אמר הרב בן ישי.

הרב בן ישי הוסיף "אנחנו באים ואומרים לרחל שהיא תתחנן לפני הבורא 'ושבו בנים לגבולם' ושעם ישראל יזכה לנחמה גדולה וגאולה קרובה, החג הזה מסמל את נצחון האור על החושך. אנחנו מתכוונים להוסיף אור, ומעט אור מגרש הרבה חושך".

יו"ר הקרן למורשת קבר רחל, מרים בעדני, מספרת בשיחה עם ערוץ 7 על היוזמה "הזמנתי אותם לאירוע מלווה מלכה. במהלך השיחה עם טלי בן ישי (אמה של רותי הי"ד) היא הקריאה לי שיר שהיא כתבה על רחל אימנו, שיר מאוד מרגש. טלי סיפרה על האובדן והכאב הגדול לאחר רצח בתה, בעלה ושלושת הילדים הקטנים, והחושך הגדול שאיים להשתלט".

"תוך כדי השיחה הזמנתי אותה להדלקה נרות חנוכה בקבר רחל, טלי התרגשה מאוד מהרעיון. השנה רכשנו מנורת כסף טהור לקבר רחל, ואת הזכות להדליק את האור הראשון בחנוכיה, בחרנו להעניק למשפחה השכולה. ההדלקה דווקא בביתה של רחל, שתזעק לפני הקב"ה שיגאל אותנו, ויאיר את עולמנו באור האמיתי והנצחי"

להערות והארות : [email protected]