מועצת הביטחון
מועצת הביטחוןהאו"ם

ישראל קוראת לחברות האירופיות במועצת הבטחון לתמוך בחידוש המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים ע"פ מתווה הקוורטט, מתווה אותו אמצה ישראל למרות התנגדות הרש"פ, "על החברות האירופיות לדבוק בנוסח מתווה הקוורטט ולהמנע מלהעניק לו פרשנויות  המנוגדות הן לטקסט המקורי והן לרוח הדברים. סילופים אלה רק מוסיפים מכשולים על הדרך לחידוש המו"מ לשלום. גם ההתערבות בעניינים פנימיים של ישראל, ובכלל זה בסוגיות שאמורות להפתר במסגרת מו"מ, איננה מחזקת את המעמד שהן רוצות להעניק לעצמן".

בנוסף, ישראל מציעה לחברות האירופיות במועצת הבטחון להתמקד בסדר היום הבינלאומי ולא להפוך על ראשו את סדר העדיפויות הראוי של הקהילה הבינלאומית, "בדיון במועצת הבטחון היה עליהן להתמקד בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת דמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות, ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במירוץ הגרעין האיראני".

עוד נכתב בהודעה כי "אם במקום לתרום ליציבות המזה"ת בצעדים אלה, הן משקיעות מאמצים בהתנצחות לא ראויה דוקא עם המדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפירי חוק מכל הסוגים, הרי שהן מאבדות את אמינותן והופכות את עצמן ללא רלבנטיות. החברות האירופיות בחרו לעשות מה שקל ולא נחוץ, במקום לאזור אומץ ולעשות את מה שקשה ונחוץ מאד".

בסיעת קדימה התייחסו לדברי משרד החוץ, "הראשון שזיהה את אסון הכרמל לא מזהה את הכשלון המדיני שהוא כופה על מדינתו. ממשלת נתניהו מבודדת את ישראל לדעת. במקום למנוע כשלונות מדיניים- היא נוזפת בכולם ונותרת עם עצמה. זו ממשלה שלא משכנעת אף אחד ומסרבת להכיר במציאות המסוכנת שהיא גורמת לישראל לאבד את כל ידידותיה בעולם".

"נתניהו איבד את רוסיה, איבד את אסיה, איבד את אירופה ובדרך לאבד את ארצות הברית", הוסיפו בקדימה, "התנהלותה לא רק פוגעת באזרחי ישראל- היא מסכנת את כל יחסי החוץ שלה. במקום לקלל את כל העולם- שנתניהו יפנים שהוא מאבד אותו".

ראש האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה, "ישראל פותחת במלחמה מול הידידות הגדולות ביותר שלה באירופה. הן גינו את ישראל ואף אחד כאן לא ידע כלל שהן יעשו זאת. המצב שקורה כאן בשל מדיניות הממשלה הוא בבחינת פגיעה בביטחון של ישראל. ללא לגיטימיות מהעולם לא נוכל לפעול נגד הטרור כפי שעשינו בעבר. אין היום אמון ברה"מ והמצב עלול להגיע למקום שבו תיפגע גם הדרך שבה ידידינו בעולם תופסים את ישראל".