כדור הארץ
כדור הארץמבט מהחללית 'אפולו'

אסטרונומים אמריקאים ממצפה הכוכבים קפלר בחלל, הודיעו השבוע על גילוים של שני כוכבי לכת הזהים בגודלם לכדור הארץ.

פרופ' עמרי ונדל ממכון רקח לפיסיקה באוניברסיטה העברית, מומחה לאסטרופיסיקה ולחיים ביקום, אומר לערוץ 7 שהוא מעריך שיש חיים על איזה שהם כוכבי לכת. "שני הכוכבים הללו דומים לכדור הארץ בשני מובנים: הראשון הוא בגודל ובהרכב שלהם ושנית הם נמצאים באזור המחייה המתאים לחיים, כלומר הם אינם קרובים או רחוקים מדי מן השמש שלהם. הכוכב שהתגלה לפני שבועיים, קפלר b22, אובחן בטמפרטורה המתאימה לחיים ואילו הכוכבים הללו מאופיינים בטמפרטורה גבוהה מכדי לאפשר צורת חיים כפי שאנו מכירים".

לדבריו המדענים של נאס"א במצפה הכוכבים גילו כבר כ-1200 מועמדים לכוכבי לכת חדשים, "עד כה מצאו כוכבים ענקיים פי כמה וכמה מכדור הארץ, הפעם מדובר בכוכבים שזהים בגודלם לכדור שלנו".

קפלר אינו אופטימי באשר למציאת יצורים דומים לבני אדם על כוכבי לכת אחרים אבל מעריך שיש חיים כלשהם על כוכבים לכת מסוימים לפחות חיים ביולוגיים, "לפי התצפיות האחרונות שלנו המודל של היקום מתאים ליקום בגודל אין סופי. אני מעריך שיש חיים על איזה שהם כוכבי לכת לפחות חיים ביולוגיים".