המתח בין העדתי בסוריה הולך וגובר ככל שמחריף הדיכוי של משטר המיעוט של אסד העלאווי את האופוזיציה המוסלמית הסונית. מאמון אל-חומסי, חבר הפרלמנט לשעבר ומראשי האופוזיציה הסורית, הפיץ בימים האחרונים מסר מוקלט לקהילה העלאווית בסוריה, ובו הוא מזהיר אותה מפני המשך התמיכה באסד.

חומסי קרא לקהילה העלאווית להתנער מיד משלטונו של אסד, אחרת הזהיר "סוריה תהפוך לבית הקברות של העלאווים". הוא הוסיף והדגיש, כי המוסלמים הסונים בסוריה "לא ישתקו" על פשעי אסד ובכוונתם לנהוג על פי הכלל של "עין תחת עין" ו"ללמד אתכם (העלאווים) לקח שלא תשכחו אותו".

הממשל האמריקני מודע היטב לסכנה של נקמה רחבת היקף במיעוט העלאווי בסוריה לאחר נפילתו הצפויה של משטר אסד. נושא זה עמד במוקד השיחות שניהלה מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, עם ראשי האופוזיציה הסורית בשוויץ ב-6 בדצמבר.

העיתון אל-ספיר הלבנוני חשף את פרוטוקול השיחות, ולפיו עולה כי קלינטון האיצה במועצה הלאומית הסורית, בה מכיר הממשל כנציג הלגיטימי של העם הסורי, לפעול לאחדות השורות ולהעביר מסר מרגיע באמצעות ייצוג המיעוטים במועצה והבטחה לנהוג בהם בדרך הוגנת לאחר הפלת המשטר. היא ציינה, כי לא יהיה עתיד לרוב ללא מתן הזכויות למיעוטים והבהירה, כי היעד אינו רק הפלת המשטר, אלא ביסוסה של סוריה כמדינת חוק המקפידה זכויות האזרח ועל החוק הבינלאומי ללא הבדל עדה, דת, מוצא או מין.