נצרת עילית
נצרת עיליתפלאש 90

צבי לב מהגרעין התורני נצרת עילית "תורת החיים" מספר לערוץ 7 על החגיגות של הגרעין שמונה כיום 16 משפחות ומציין בחנוכה שנה להגעתו לעיר הצפונית, "עשינו מסיבה גדולה לכל העיר, הגיע לכאן גם הרב טל עם כל הישיבה של יד בנימין. שרנו רקדנו ושמחנו את התושבים".

חברי הגרעין, המונים עדיין  16 משפחות בלבד, מקווים שעד חנוכה הבא הם כבר יכפילו את עצמם, "מתקדמים לאט לאט, התחלנו בתשע משפחות וזה גדל לשש עשרה משפחות אנחנו מקווים לקליטה מאסיבית".

לב מספר שהם מופתעים מהיחס החם שהם זוכים לו דווקא מעולי חבר העמים בעיר. "הם קוראים לנו, "גוש קטיף". מקבלים אותנו בחום רב ובשמחה וחלק גם בוכים. לא ציפינו, שיקבלו ככה אנשים עם זקנים וציציות. הם מרעיפים עלינו אהבה ואומרים לנו שהצלנו את העיר".

לדבריו, המעבר מהדרום לצפון לא היה קל. "יש פה אוכלוסייה שונה, יותר מחנוכיות דולקות רואים כאן עצי אשוח ומואזין. ראש העיר גפסו הוא אדם מקסים עם חזון לייהד את העיר אבל אתה יודע איך הדברים הולכים לאט לאט. אורי אריאל מאוד עוזר לנו ולכל הגרעינים האחרים כולל לגרעין של ישיבת ההסדר מעלות".

חברי גרעין תורת חיים עדיין גרים במתחם בית הספר שהוסב לבית דירות, "אנחנו מקווים שהפרויקט שאמור להיבנות במתחם בית המשפט הישן יצא לדרך, בנתיים אנחנו כאן בבית הספר שעבר הסבה לבית דירות. בשבתות אנחנו משתדלים להשלים מניינים בבתי הכנסת ומקווים רק להתרחב".