רפיח
רפיחפלאש 90

ארגון זכויות אדם פלסטיני חושף פרטים חדשים על פרשת חטיפתו של תושב עזה בחצי האי סיני ע”י גורמי המודיעין הישראלי לפני כשלושה שבועות. בדיווח של הארגון שהועבר לעיתון "אלשרק אלאווסט" (23 בדצמבר) נמסר, כי השב”כ חטף את טאהר עטווה שמשפחתו מתגוררת בשכונת זייתון בעזה בעת ששהה בסיני.

על פי הדיווח את פעולת החטיפה ביצעו בדואים מקומיים והם אלה שהעבירו אותו לידי השב"כ באזור העיר אילת. עוד נמסר, כי על פי דברי עורך דין שביקר את עטווה בכלא, בעת שנחטף הוא היה בחברת מספר צעירים מעזה, אך אין הוא יודע מה קרה להם ואם גם הם הועברו לידי גורמי הביטחון הישראליים או הצליחו לחמוק ולחזור לרצועת עזה דרך המנהרות.

העיתון מציין, כי משפחתו של עטווה מסרה לגורמי המודיעין של ממשלת חמאס, כי איש שב"כ יצר עימם קשר טלפוני והודיע להם כי טאהר עטווה נעצר בסיני והוא נתון כעת בחקירה בישראל. המשפחה התבקשה לשכור עורך דין שייצגו. עטווה, לגרסת משפחתו, היה פעיל באחד ממנגנוני הביטחון הפלסטיניים ברצועת עזה.

ארגון זכויות האדם הפלסטיני מסר, כי גורמי הביטחון בישראל מאשימים את טאהר עטווה שמעצרו הוארך בעשרה ימים, בתכנון לחטוף אזרח ישראלי בסיני, בניסיון לשגר טילים לעבר ישראל, בביצוע פיגוע מטען בישראל ובהשתתפות בלחימה נגד ישראל.