היטלר וחוסייני
היטלר וחוסיינינאציזם ואיסלאם

החוק הגרמני קובע כי החל משנת 2015 תותר הוצאה מחודשת לאור לספרו של אדולף היטלר, ובארגוני ניצולי השואה מוטרדים מהתגברות תופעות אנטישמיות בעקבות הספרים. במהלך ביקור שקיים בימים האחרונים שגריר ארצות הברית בישראל, דניאל שפירו, הציגו בפניו נציגי הארגונים את חששם וביקשו ממנו לפעול לבלום את המהלך.

במהלך הביקור שקיים שפירו במרכז הארגונים בתל אביב פנה יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, משה זנבר, לשגריר ואמר לו: "יש עניין אחד שעומד על הפרק כעת שחשוב שתהיה ער אליו, מדובר בעובדה המצערת, כי על פי החוק הגרמני, תותר החל משנת 2015 הדפסתו והפצתו בגרמניה של הספר 'מיין קאמפף' שנכתב על ידי אדולף היטלר. אנו חוששים כי פרסומו מחדש יגביר את התופעות האנטישמיות והניאו-נאציות בעולם. חשוב לנו שמשרד החוץ האמריקאי יהיה ער לעובדה הזו, ויסייע ככל שיוכל כדי לשנות מצב עניינים זה".

על פי דיווח באתר 'THE PLUSE' השגריר נענה לדברים והבטיח להעביר את המידע לממשל בוושינגטון. "אני מבטיח להעביר לגורמים הנוגעים בדבר בסטייט דיפרטמנט את עניין ההפצה המחודשת של 'מיין קאמפף'", צוטט השגריר באתר.

"אני מתרשם עמוקות מכל מה שלמדתי על פעילותכם למען ניצולי השואה בישראל". אמר השגריר האמריקאי. "אתם עושים עבודת קודש. אנחנו בשגרירות מכבדים זאת ביותר, ונשמח לשתף איתכם פעולה ולעזור ככל שנוכל. אני וצוות השגרירות נבחן דרכים לשיתוף פעולה עם הקהילה החשובה של ניצולי השואה ישירות עם מרכז הארגונים וגם בתיאום פעילות בינלאומית נדרשת יחד עם ממשלת ישראל. עבורי, העובדה שאתם כאן לספר לנו על כל זה, היא נס חנוכה שני".

זנבר נימק את בקשתו ואמר כי "למרות הרצון לא להגביל את חופש הביטוי, עלינו לזכור שספרו של השטן, היטלר, גדוש בשנאת אדם, ובטקסטים מזוויעים היה הבסיס לתעמולת הכזב הנאצית שהובילה למלחמה הנוראה ולרצח 6 מיליון יהודים. על גרמניה להיערך כבר עכשיו, ולמצוא פתרון יצירתי וחקיקתי שימנע הפצת הספר על אדמתה. עליה להרתיע את אותם ניאו נאצים המתכננים להפיץ ספר זה על אותה אדמת גרמניה. אנו שרידי השואה לא נשקוט ונעשה הכול כדי שהספר לא יחזור חלילה לרשימת רבי המכר בגרמניה".