המעצר היום בירושלים
המעצר היום בירושליםאפרים מורנו
מחקירת המשטרה שהתקיימה מאז פרצו פעילי ימין לבסיס חטיבת אפרים, עולה כי מי שעומד מאחוריה הם תלמידים בישיבת "מרכז הרב" בירושלים ולא נוער הגבעות כפי שחשבו בתחילה. כך דיווח ערוץ 10.
 
על פי הדיווח, החקירה העלתה כי אוטובוס יצא באותו ערב מישיבת מרכז הרב ובו פעילי רבים שחששו לפינוי רמת גלעד. הפעילים הורדו סמוך לצומת קדומים ומשם התפתחו האירועים עד לפריצה לחטיבה.
 
על פי הדיווח, פעילי ימין תידרכו את המשתתפים לכאורה בפריצה כיצד להתמודד עם חקירות והיו ערוכים למעצרים. ההמלצה החד משמעית לפעילים היא לשתוק ולא לשתף פעולה עם החקירה.

למרות זאת, על פי הדיווח, במחוז ש"י מתקרבים לרשימת המעורבים המלאה בפריצה. היום הוארך מעצרם של ארבעה חשודים בפעולה. בישיבת "מרכז הרב" הופתעו מהדיווח ומסרו כי בניגוד לטענות המשטרה לישיבה עצמה אין שום קשר לאירוע.

מאיר ברטלר, ממנהיגי נוער הגבעות, אומר הערב כי הוא וחבריו לא הופתעו מהפרסום הערב (שלישי), כי לפי חקירת המשטרה לא נוער הגבעות הם אלו שפרצו לחטמ"ר.

"אנו בטוחים מניסיון העבר, כי גם ההאשמות החדשות של המשטרה יתבררו ברובם כעורבא פרח, בגבעות ובמאחזים קוראים הערב לכל אישי הציבור לרבנים ולפוליטקאים מתוך המחנה ומחוצה לו שבחרו לשקר ולהכפיש ולהטיל רפש בנערים חלוצים בוני הארץ לערוך חשבון נפש למען עצמם ולמען העם הארץ", הוסיף ברטלר.