העצורים במהלך דיון בביהמ"ש
העצורים במהלך דיון בביהמ"שפלאש 90

בית משפט השלום בירושלים שיחרר בצהריים (רביעי) את אחד מארבעת המורחקים המנהליים שנעצרו בחשד למעורבות בארועי "תג מחיר", לאחר שלא נמצאו ראיות הקושרות אותו לביצוע עבירה.

המשטרה ביקשה מבית המשפט לשחררו למעצר בית מלא למשך 20 יום, והשופטת איליתה זיסקינד קיבלה את בקשת המשטרה וקבעה כי העצור, קטין כבן 17 תושב חברון ישהה במעצר בית בירושלים למשך 20 יום. בנוסף קבע בית המשפט כתנאי לשחרורו הפקדה כספית של 750 ש"ח.

את הקטין יצג עו"ד עדי קידר מעמותת חננו, שהודיע כי יגיש ערר על תנאי השחרור המחמירים.

הקטין שהה במעצר 14 יום, במהלכן נחקר בידי חוקרי משטרת מוריה וחוקרי ימ"ר ש"י בחשד למעורבות בארועי "תג מחיר" ובהם האירוע בחטמ"ר אפרים. הקטין הכחיש את המיוחס לו וסיפר לעורך דין עדי קידר המייצג אותו מטעם עמותת חננו, כי לא הוטחו בו ראיות הקושרות אותו למעורבות באירועים.

עו"ד קידר מסר בתגובה כי  "בקשת השחרור מסמנת את סופה של הפרשה, אם כי תנאי השחרור בהם שוחרר הקטין מחמירים ביותר ואנחנו נערער עליהם".

מעמותת חננו נמסר בתגובה כי "מצער לראות כיצד פעם אחר פעם עוצרת המשטרה אנשים ללא ראיות, אך ורק בשל דעותיהם ומקום מגוריהם. אנו מקווים כי שאר העצורים ישוחררו אף הם בקרוב".

בתוך כך, אתמול הוארך מעצרם של שלושה מורחקים מנהליים שנעצרו אף הם יחד עם הקטין ששוחרר בדירה בקרית משה לפני כשבועיים, וכן צעיר מישיבת מרכז הרב החשוד במעורבות באירוע בחטמ"ר אפרים. בנוגע לתלמיד ישיבת מרכז הרב כתב השופט, כי במידה ולא תהיה התפתחות בחקירה, יהיה ניתן לשחררו בתחנת המשטרה. את העצורים מייצגים מטעם עמותת חננו עורכי הדין עדי קידר ודוד הלוי.