הסרת הלוט אתמול בבאר שבע
הסרת הלוט אתמול בבאר שבעעיריית באר שבע

מועדון על שם האחים רס"ן אלירז וסגן אוריאל פרץ ז"ל, נחנך בבאר שבע. מדובר במועדון הנושא את השם "אתנחתא" ומיועד לנוער הדתי של בני עקיבא.

את היוזמה להקמת המועדון המשותף לעירייה, לחברת כיוונים ותנועת בני עקיבא הגה סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אבי וורצמן, שקיבל את ברכתו של ראש העיר רוביק דנילוביץ'.

המועדון ישא את שמותיהם של שני האחים למשפחת פרץ, שנהרגו בעת תקריות אש. סגן אוריאל, נפל בנובמבר 98 בלבנון בעת קרב עם מחבלים ואחיו רס"ן אלירז, נהרג במרס 2010 בתקרית אש בגבול עם עזה.

כזכור סיפורם הטראגי של האחים פרץ ואישיותה מיוחדת של האם מרים ריגשו מדינה שלמה. שני הנופלים נולדו בבאר שבע ובמשך תקופה התגוררו בעיר עם משפחתם בעיר. האם מרים פרץ, עבדה בעבר בעיריית באר שבע.

בטקס חנוכת המועדון, השתתפו ראש העיר רוביק דנילוביץ', סגנו אבי וורצמן, חברי מועצת העיר הרב גד מזוז ויעקב אוחיון, ראש ישיבת בני עקיבא, אוהל שלמה הרב ישראל ליפשיץ, ראש אולפנת בנות עקיבא הרב יוני סמואל, ראש אולפנת אמי"ת הרבנית נועה הכהן, אישי ציבור, בני המשפחה השכולה ורבים מחניכי וחניכות בני עקיבא בעיר.

בדבריו לזכרם של האחים פרץ, הגדיר אותם דנילוביץ' כ"הילדים והגיבורים של כולנו". דנילוביץ', שיבח את האם השכולה על גדלות הנפש שלה והביע צער על המחיר האישי הכבד ששילמה למען בטחון והגנת המולדת, את "אשת חיל", אמר.

סגן ראש העיר אבי וורצמן, ציין את חשיבות הקמת המועדון לטובת הנוער הדתי בעיר, אשר ימצא במקום, מועדון חם ואוהב שישמש אותם לפעילות תרבותית ענפה ועשירה.

מרים פרץ, שגדלה בבאר שבע במעברת חצרים ובשכונה ד', דיברה בפני בני הנוער על משמעות החיים וההקרבה למען העם והחברה בישראל.

בתום הטכס המרגש העניקה מרים פרץ לכל בני הנוער את הספר "שירת מרים" שכתבה סמדר שיר, המגולל את סיפורה.

הספרים למועדון נתרמו ע"י הוצאת ידיעות ספרים והמנכ"ל דובי אייכנוולד במיוחד לכבוד האירוע.