נזקי קסאם באשדוד
נזקי קסאם באשדודפלאש90'

שלוש שנים עברו מאז הסתיים מבצע עופרת יצוקה, אך למשפחת סחנובסקי כל יום שעובר עדיין  כואב ביותר. הבית ברחוב האלמוגים באשדוד שנפגע מטיל טרם שוקם, אלה  ממשיכה גם היום שלוש שנים אחרי, לנדוד מבית לבית כדי למצוא מקום לישון בו.

בתה של אלה סחנובסקי, ד"ר ויולטה גבוביץ, רופאה בבית החולים בלינסון, מספרת לערוץ 7 שמאז שהם עלו ארצה מאוקריאנה הם רק עוזרים לאנשים לכן היא מתקשה להבין את היחס המנוכר שהם מקבלים מהמדינה, "אימי פיזוטרפיסטית ואני רופאה, אנחנו רק עוזרים לאנשים, לא רוצים כסף מאף אחד, אז איך זה שהמדינה לא סופרת אותנו, שעד היום הבית לא שופץ?"

לטענתה, דירת המשפחה נהרסה כליל מפגיעת הטיל. "הייתי אז בהריון, הטיל יצר חור גדול בתקרה, לקחו לנו את המפתחות וסגרו את הבית. הכול נהרס כולל הקליניקה. מאז אימי גרה או אצל הסבתא, או אצל אח או חברה, המדינה הפקירה אותנו".

משפחת סחנובסקי עלתה מאוקראינה לפני כעשר שנים, למרות התלאות שהם עברו הם עדיין אוהבים את המדינה. "הם רצו לפצות אותנו בכסף אך הסכום לא התאים לשווי האמיתי של הבית. אמרנו להם שהיו קרמיקות בדירה, אז הם אמרו שזה לא נכון.  אמרנו להם שהיו תריסים חשמליים, אמרו לנו שלא. הם לא מאמינים לנו לכלום, רצו לתת לנו סכום לא הגיוני. אמא שלי היא מוכרת בעיר, ולקליניקה שלה הגיעו לטיפול הרבה אנשים  כולל ראש העיר הקודם, יש לנו תמונה של הדירה, אז למה לא מאמינים לנו".

ממס רכוש נמסר בתגובה לכתבה, כי רשות המיסים קבעה את גובה הפיצויים, אך גב' סחנובסקי ערערה על גובה הסכום וערעורה נידון בימים אלה.