זהבה דרורי, מנהלת המחלקה להצלה מטמיעה ביד לאחים, מספרת לערוץ 7 על מאות מקרים של בנות יהודיות שיצאו עם נערים ערבים ואף ילדו להם ילדים. "לעיתים זה קשר ממוסד ולעיתים לא. אני מכירה נערה בגיל עשרים שיש לה כבר שלושה ילדים, כל אחד מבדואי אחר".

דרורי מסבירה שמדובר לא פעם בנערות במצוקה שמסתובבות ברחוב ומתפתות אחרי הנערים הערבים, "צריך להבין שנערה שמגיעה למצב כזה, מגיעה בדרך כלל מרקע של מצוקה כלכלית, או חוסר תשומת לב. לפעמים אלה נערות שבאות  ממשפחה עם רקע של אלימות והן נפלטות לרחוב, אז הם פוגשות בבחור ערבי שנותן להן המון תשומת לב ומתנות והן מתפתות. נתקלנו לא פעם בנערים בדואים שהראו לנו בטלפון שמות של עשר נערות יהודיות שהם יוצאים איתן במקביל".

יד לאחים מנסים לסייע לנערות אך לא פעם  זה מאוחר מדי. "יש לנו צוות מקצועי שמדבר עם אותן בנות. צריכים להבין שילדים שנולדים לזוג, כזה נולדים למציאות חיים קשה. אימא יהודייה ואבא ערבי זה לא פשוט. אצל הערבים קוראים להם יהודים ואצלנו קוראים להם ערבים. אנחנו משתדלים לסייע גם ברמה המשפטית ואם אפשר להפריד בין הנערה לערבי אז מפרידים".

דרורי מסבירה שנערות רבות נקלעות לקשר ממש במקרה, "במנטאליות הבדואית יש יותר חיזור והרבה אהבה, מתנות ותשומת לב וככה הוא קונה אותן. לפעמים הערבים מתחזים ליהודים, יוסי זה בעצם יוסוף, אבי זה איברהים וכשהן מגלות שהוא ערבי זה כבר מאוחר, כי הן כבר מאוהבות".

היא מצרה על כך שמשרד החינוך לא מאפשר ליד לאחים לקיים הרצאות מניעה בבית הספר. "צריכים לדבר על התופעה הזאת כמה שיותר. לצערי לא מדברים עליה מספיק כי זה נושא רגיש. מערכות החינוך צריכים לדבר על כך עם התלמידים. נכון להיום בתי ספר החילונים לא נותנים לנו להיכנס. לא מזמן קבענו הרצאה בבית ספר בתל אביב, ברגע האחרון בטלו לנו, ההנהלה אמרה שמשרד החינוך לא מרשה. אמרו לנו שמדיניות משרד החינוך היא לחנך לדו קיום, בגלל זה אנחנו לא יכולים להרצות על התבוללות. בחו"ל מדברים על התבוללות פה בארץ אסור זה אבסורד".

ערוץ 7 פנה למשרד החינוך לקבל תגובה אך זו טרם התקבלה.