עופר עיני
עופר עינייוני קמפינסקי

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר (ראשון) שמונה חודשי מאסר בפועל ועשרה חודשי מאסר על תנאי על דקלה חדיר, אחותו של יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני.

חדיר, לשעבר עובדת ביחידת הסמך לעובדים זרים במשרד התמ"ת, הודתה במסגרת עסקת טיעון עם הפרקליטות בעבירות של בעבירה של תיווך לשוחד עם גורמים שביקשו להעסיק עובדים זרים.

בעלה, אמיר, לשעבר פקיד אכיפה במחלקת גבייה במס הכנסה, נידון לשנה ו-10 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי. הוא הורשע בעבירות של לקיחת שוחד, סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה, וכן ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, הוטל עליו קנס בסך 20 אלף שקלים או 90 ימי מעצר.

לפי כתב האישום המקורי, נפגשה דקלה חדיר ב-2004 עם מנהל מלון "נאות מדבר" בבאר שבע וקיבלה ממנו 100 אלף שקל תמורת זירוז מתן אישורים לעובדים זרים. את הכסף שמרה לעצמה, אולם העובדים כלל לא הגיעו למלון. מנהל "נאות מדבר" שימש גם כמנהל חברה לא פעילה שאותה הציעה דקלה להפוך לחברת כוח אדם.

במקרה אחר נעזרו בני הזוג חדיר באח נוסף ממשפחת עיני והצליחו לקבל באמצעותו מאות אלפי שקלים מארבע חברות לבנייה וכוח אדם. לבעלה של חדיר מיוחסות בכתב האישום שתי עבירות שביצע לבד, כאשר לקח שוחד בתמורה לסגירת תיקי חקירה במע"מ ולמכירת סיגריות מוברחות.



את מרבית הכספים שלקחו החזירו בסופו של דבר בני הזוג חדיר לבעליהם, לאחר שקיבלו איומים כי תוגש נגדם תלונה במשטרה. עם זאת, על פי חישוב הנתונים המופיעים בכתב האישום המקורי הם נשארו עם כ-260 אלף שקל.